Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hdepotter
|
Geplaatst: 04-10-2011 12:06:40 Onderwerp: Beslaglegging op een referentieadres |
|
|
Goedemiddag,
Ik zou graag aan mijn ouders vragen of ik bij hen mijn referentieadres mag zetten, maar ik wil hen niet in de problemen brengen door mijn schulden van vroeger. Ik wil mijn plichten niet ontlopen maar ik wil graag even rust en tijd om na te denken hoe het nu verder moet.
Mijn concrete vraag is: als ik een referentieadres heb bij mijn ouders, kan een deurwaarder beslag op hun goederen leggen omdat ik onbetaalde schulden heb ??
Bij voorbaat dank voor Uw antwoord.
Groet
Harry |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 04-10-2011 18:52:51 Onderwerp: |
|
|
Neen.
Wanneer je een referentieadres neemt kan de gerechtsdeurwaarder op dit referentieadres wel nog aktes betekenen die voor jouw bestemd zijn (bv. dagvaarding, betekening van een vonnis). Dit is immers de bedoeling van het referentieadres, zijnde een soort van "brievenbus-adres".
De gerechtsdeurwaarder zal echter geen beslag kunnen leggen op de goederen (zich bevindend op het referentieadres) voor jouw schulden.
Dit wil echter niet zeggen dat je hierdoor volledig aan uitvoeringsmaatregelen van de gerechtsdeurwaarder ontsnapt. Als hij weet waar je effectief woont, kan de gerechtsdeurwaarder nog altijd (via een beschikking van de rechtbank) beslag leggen op het adres waar je effectief verblijft. |
|
Terug naar boven |
|
|
|