gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Malafide deurwaarder?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Moet de deurwaarder bij inbeslagname een aanplakbrief kleven?
Ja
0%
 0%  [ 0 ]
Neen
50%
 50%  [ 1 ]
Ik weet niet
50%
 50%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 2

Auteur Bericht
Schorpioen



Geregistreerd op: 23 Jul 2017
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 23-07-2017 12:02:51    Onderwerp: Malafide deurwaarder? Reageren met citaat

De gerechtsdeurwaarder heeft beslag gelegd op mijn roerende goederen.

De goederen zijn niet opgehaald omdat de kosten van transport en verkoop niet opwegen tegenover de waarde van mijn meubels.

Er is geen aanplakbrief gekleefd op de gevel van de woning. Ik heb zo'n aanplakbrief (groot geel papier met zwarte letters?) niet in mijn brievenbus gevonden. Ik kan de brief dus niet zelf kleven op de gevel. Ik ben ook niet in kennis gesteld over hoe zo'n aanplakbrief te bekomen.

Welnu, drie maanden na de beslaglegging stuurt de deurwaarder mij een brief waarin hij mij meer dan 200 euro aanrekent voor 'PROCES VERBAAL VAN AANPLAKKING'. Dit p.v. heb ik niet ontvangen.

Ik heb vier vragen voor u.

1. Verplicht de wet de deurwaarder zo'n aanplakking; op zijn minst het ter beschikking stellen van de aanplakbrief wanneer de deurwaarder het niet openbaar wil maken met zo'n aanplakbrief op de gevel van de woning, omdat ik de openbaarmaking wel heel zeker wil.
2. Mag de deurwaarder de aanplakbrief kleven op een andere plaats dan op de gevel van de woning: op zijn kantoor of in de zaal van openbare verkoop, bij voorbeeld?
3. Heeft de deurwaarder wettig gelijk wanneer hij mij ruim 200 euro aanrekent voor p.v. van aanplakking, maar deze dienst niet levert? Zo neen, luidt mijn vierde vraag: bestaat er een redelijk motief voor mijn indienen van een klacht over deze deurwaarder bij de Syndicus-Voorzitter of de Verslaggever van de Raad van de Arrondissimentskamer?

Alvast dank voor uw antwoorden en/of ervaring met zo'n aanplakbrief en/of 'PROCES VERBAAL VAN AANPLAKKING'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-09-2017 19:53:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Sinds 12/07/1999 wordt er niet meer effectief aangeplakt aan de woning van de beslagene.

Conform art. 1516 Ger. W. wordt een bijkomend aanplakbiljet afgegeven door de gerechtsdeurwaarder aan de persoon van de schuldenaar, of, indien dit niet mogelijk blijkt, aan diens woonplaats achtergelaten onder gesloten omslag, met de vermeldingen bepaald in artikel 44, eerste lid.

Het aanplakbiljet wordt eveneens op de plaats waar de verkoop zal worden gehouden aangeslagen dat het van buiten zichtbaar is.

De kostprijs lijkt in lijn te zijn met het wettelijk tarief.

De aanslag van het biljet en de afgifte of de achterlating van het bijkomend exemplaar ervan worden in één enkel proces-verbaal vastgesteld cf. art. 1518 Ger. W.

Indien de gerechtsdeurwaarder geen effectieve aanplakking zou hebben verricht, begaat hij minstens schriftvervalsing. Het lijkt mij eerder waarschijnlijk dat u de effectieve aanplakking niet hebt aangetroffen tussen de andere briefwisseling of mogelijks anders hebt geïnterpreteerd.
Een klacht lijkt mij hier dan ook weinig waarschijnlijk laat staan een procedure van valsheid in geschrifte.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum