|
gerechtsdeurwaardersforum vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Piaza
|
Geplaatst: 24-05-2016 23:31:08 Onderwerp: 1 schuld waarvoor beslag, wat met andere schuldeisers? |
|
|
Beste,
Ik heb meerdere schuldeisers, maar er is slechts één die een deurwaarder heeft ingeschakeld, bij de andere heb ik een afbetalingsplan bekomen. Wanneer de deurwaarder nu mijn spullen verkoopt, gaat de opbrengst dan volledig naar die ene schuldeiser of dient de opbrengst verdeeld te worden onder alle schuldeisers, ook al hebben de anderen geen deurwaarder ingeschakeld? |
|
Terug naar boven |
|
|
Toon beheerder-moderator
|
Geplaatst: 25-05-2016 09:27:44 Onderwerp: |
|
|
Volgend artikel uit het gerechtelijk wetboek is van toepassing:
Art. 1627. Uiterlijk vijftien dagen na de verkoop of na de inbeslagneming van de gelden, verzoekt de gerechtsdeurwaarder de schuldeisers die beslag of verzet gedaan hebben, de aangifte en het bewijs van hun schuldvordering in hoofdsom, interest en kosten binnen vijftien dagen op zijn kantoor te doen toekomen, met vermelding, indien daartoe grond bestaat, van het voorrecht waarop zij aanspraak maken.
Hij kan dit verzoek onder dezelfde voorwaarden richten aan iedere derde die beweert schuldeiser te zijn.
Het verzoek wordt aan de schuldeisers gericht hetzij bij ter post aangetekende brief aan hun woonplaats hetzij bij gewone brief aan de gekozen woonplaats, met ontvangstbewijs, gedagtekend en ondertekend door de partij of haar lasthebber.
Indien jouw schuldeisers zich kenbaar maken zal de gerechtsdeurwaarder met deze schuldvorderingen rekening moeten houden & zal de opbrengst worden verdeeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!