gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Aanplakking en oplading

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Andy



Geregistreerd op: 30 Mrt 2011
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 30-03-2011 11:05:45    Onderwerp: Aanplakking en oplading Reageren met citaat

Beste,

Enkele maanden geleden werd er reeds door 2 verscheidene deurwaarders overgegaan tot aanplakking maar de oplading is zelf is nooit uitgevoerd geweest, waarom juist weet ik niet, ik vermoed dat het gewoon niet de moeite was...
Nu heeft één van die deurwaarders een 2de aanplakking en datum vast gelegd voor de verkoop. Die zou volgende week plaatsvinden.

Graag had ik geweten of er een wettelijke uurregeling is om de feitelijke oplading uit te voeren. maw. tussen welke uren mag de oplading plaatsvinden en evt dagen.
Volgende week heb ik na school de kinderen en die brengen de eerste dag altijd wat spullen en dit om te voorkomen dat de deurwaarder die goederen ook nog zou meenemen of eventueel bijkomende beslag zou leggen als ik niet thuis mocht zijn.

mvg Andy,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 31-03-2011 16:28:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Een voorziene oplading kan om verschillende redenen niet doorgaan.

Soms omdat de waarde van de in beslag genomen goederen onvoldoende is om de kosten van uitvoering te dekken, soms omdat door bepaalde omstandigheden (bv. te veel opdrachten op die bepaalde dag) er geen tijd was om tot een (tijdrovende) oplading over te gaan.
Het kan ook zijn dat de gerechtsdeurwaarder voorlopig heeft afgezien van oplading, in de hoop/veronderstelling dat je ondertussen toch nog een afbetaling zou verrichten. Als blijkt dat dit niet gebeurt, kan de gerechtsdeurwaarder een nieuwe verkoopdag vaststellen, met het oog op een eventuele oplading.
Als de eerste oplading niet is gebeurd omwille van het feit dat de waarde van de goederen te gering is, zal hij pas opladen wanneer de schuldeiser hieromtrent ingelicht is en de deurwaarder een uitdrukkelijk fiat van de schuldeiser heeft verkregen om op te laden en te verkopen. Maw. of er nu een effectieve oplading volgt in jouw geval is uiteraard moeilijk in te schatten.

De oplading zelf kan gebeuren tussen 06u 's morgens en 21u 's avonds. Meestal gebeurt deze daags voor de datum van openbare verkoping, doch er zijn deurwaarders welke soms twee dagen op voorhand opladen (uitzondering).

Wat betreft nieuwe goederen in de woning. Bij een oplading kan een gerechtsdeurwaarder slechts deze goederen opladen welke in het P.V. van beslaglegging staan opgeschreven.
Wel kan hij bijkomstig beslag leggen op deze nieuwe goederen. In praktijk zal hij dit pas doen wanneer blijkt dat de waarde van deze nieuwe goederen voldoende hoog is om de (nieuwe) uitvoeringskosten te dekken.
Ik veronderstel dat de waarde van de nieuwe goederen bij jouw te laag is om een nieuw beslag te vrezen, aangezien het gaat om goederen van kinderen (speelgoed ?). Bovendien moet je rekening houden dat een deurwaarder bepaalde goederen niet in beslag mag nemen (vb. voorwerpen die gebruikt worden door de kinderen)

Uiteraard kan je altijd de gerechtsdeurwaarder contacteren met het oog op een afbetalingsplan. Ook al wordt er nu terug niet opgeladen (dan mag je ervan uit gaan dat de waarde te gering is) dan nog bestaat de kans dat de deurwaarder andere uitvoeringsmogelijkheden zal zoeken (vb. beslag op loon/uitkering).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andy



Geregistreerd op: 30 Mrt 2011
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 31-03-2011 21:27:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt, 't is juist wat ik nodig had.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum