gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

nieuwe datum openbare verkoop - hoe vaak nog ?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kommevandatdakaf

BerichtGeplaatst: 25-02-2014 09:55:33    Onderwerp: nieuwe datum openbare verkoop - hoe vaak nog ? Reageren met citaat

Beste, ik werd opgelicht door een BVBA doordat ik een ruim voorschot van duizenden euros op een bestelbon betaalde, voor verbouwingswerken die de BVBA nooit zijn komen uitvoeren.
Ik heb de BVBA dan ook in gebreke gesteld en de rechtzaak werd reeds een jaar geleden in mijn voordeel uitgesproken.
De betrokken BVBA heeft dan via mijn advocaat een gedeelte van het bedrag terugbetaald volgens een overeengekomen maandelijks afbetalingsplan, maar hield zich na 2 maanden al niet meer aan het afgesproken afbetalingsplan.
Daardoor is de zaak uiteindelijk terechtgekomen bij de gerechtsdeurwaarder.
Een 1e openbare verkoop werd vastgesteld in december '13 maar bracht mij niets op. Blijkbaar ontving de gerechtsdeurwaarder op exact diezelfde openbare verkoopdag van de BVBA een bedrag (750euro) dat zelfs nog niet alle kosten van de gerechtsdeurwaarder dekte maar werd hierdoor de openbare verkoop afgeblazen (wat ik al niet kan begrijpen) ...
Ik ging er van uit dat er vanaf dan via de de gerechtsdeurwaarder een strikt afbetalingsplan met de BVBA zou worden opgevolgd.
Blijkbaar heeft de BVBA opnieuw nagelaten zich hieraan te houden, want ik hoor nu via mijn advocaat dat de gerechtsdeurwaarder weeral een openbare verkoop heeft vastgelegd in maart '14...
Mijn buikgevoel zegt dat de BVBA wééral op diezelfde verkoopdag zich ervanaf zal maken met het betalen van een beperkt bedrag.
Hoe vaak mag dit spelletje zich herhalen ? Want dit levert wel telkens de deurwaarder zijn inkomsten op maar zelf zie ik niets terug van de af te betalen schuld...
Is er bv. geen loonbeslag op de zaakvoerder mogelijk ? Betrokkene woont in een kast van een villa, rijdt rond met een luxewagen (ik weet het, het zijn persoonlijke zaken en ik moet helaas niet van de persoon zelf maar van zijn BVBA mijn geld terugkrijgen...) en ik zag de BVBA onlangs werken uitvoeren met meerdere kamionettes op naam van firma en zeker 5 werkmannen (hoe kan men die loon betalen als men zelfs niet eens kan (lees : wil) €750/maand schuld afbetalen ???) en momenteel staan ze weeral op Batibouw...
Groeten van een behoorlijk gefrustreerde schuldeiser
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator

BerichtGeplaatst: 25-02-2014 13:04:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt eigenlijk zelf al geantwoord op je vragen. Enkel de goederen dewelke eigendom zijn van de BVBA kunnen worden uitgewonnen.

De gerechtsdeurwaarder is steeds de gebeten hond. Of het gaat niet snel genoeg of de kosten zijn te hoog.

Je zou bvb. de instructies kunnen geven dat je tegen de verkoopdag van maart volledige vereffening van het saldo wenst. Indien de debiteur dit niet kan bewerkstelligen worden de in beslaggenomen goederen verkocht.
De vraag is of je hiermee zal gediend zijn. Wat werd er in beslaggenomen ? Wat is de verkoopwaarde in de veilingzaal van deze goederen ?
Het zou dus best kunnen dat de kosten van de verkoop veel hoger zijn dan de opbrengst. Daar jij opdracht gaf tot verkoop, en deze blijkt deficitair te zijn, zijn deze kosten ook voor Uw rekening.

Een lange termijn visie is soms de enige piste die werkelijk iets oplevert. De druk op de ketel houden. Dit laatste wordt meestal gedaan via de betekening van een nieuwe verkoopdag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: