Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
cannibal
|
Geplaatst: 20-08-2011 05:47:37 Onderwerp: registratie |
|
|
bedankt voor het antwoord maar naar aanleiding daarvan neem ik aan dat alleen registratie van de eigendommen op mijn adres een deaurwaarder er kunnen van weerhouden de goederen in beslag te nemen.
ik woon in hasselt.
bij welke instantie hier kan ik deze laten registreren en wat zijn daar de kosten van. |
|
Terug naar boven |
|
|
weim lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 30-08-2011 15:12:44 Onderwerp: |
|
|
De registratie van de eigendommen alleen is heel vaak slechts een lapmiddel.
Als je bv. iets koopt en je laat registreren dat dit aan iemand anders toebehoort (bv. via het registratiekantoor), dan nog zal de gerechtsdeurwaarder heel vaak alsnog die goederen in beslag nemen, wanneer hij vermoedt dat hierbij een constructie werd opgezet.
Uiteindelijk houdt die registratie enkel de schriftelijke vaststelling in dat die derde verklaart dat bepaalde goederen hem toebehoren, zonder dat enig effectief bewijs van eigendomoorsprong wordt geleverd.
Het bewijzen dat bepaalde goederen welke in jouw woning staan niet van jouw zijn, maar effectief toebehoren aan iemand anders is steeds een moeilijke klus. Registratie van eigendom kan hierbij helpen, voorleggen van facturen, verklaringen van andere personen,...
Ondanks alles kan het dus toch gebeuren dat beslag wordt gelegd (dan zal de beslagrechter hierover moeten beslissen via een revindicatieprocedure - zie antwoord Aiko).
Dergelijke situaties dienen immers telkens geval per geval te worden bekeken door de beslagrechter.
Registratie kan gebeuren via een notaris of een lokaal registratiekantoor |
|
Terug naar boven |
|
|
Nicolientje
|
Geplaatst: 06-11-2012 14:34:54 Onderwerp: opmaken van een inventarislijst inboedel |
|
|
Aangezien mijn vriend binnenkort bij me komt wonen, maar er waarschijnlijk ook nog openstaande schulden zijn, zou ik ook graag een inventarislijst opmaken van mijn inboedel en deze laten registreren. Mijn aankoopfacturen en betaalbewijzen heb ik ook allemaal in mijn bezit.
Mijn vraag:
Wat moet er zoal op zo'n inventarislijst staan? Kan er iemand mij een voorbeeld geven wat ik allemaal moet opsommen?
Dank bij voorbaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
|
Terug naar boven |
|
|
Nicolientje
|
Geplaatst: 13-11-2012 14:24:00 Onderwerp: opsomming inventaris |
|
|
Bedankt voor het antwoord, maar ik bedoelde eigenlijk wat er in zo'n opsomming moet staan: dus bijvoorbeeld:
omschrijving, aankoopbedrag, aankoopdatum, waar het gekocht is, enz.
Dienen er nog zaken bijgezet te worden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 14-11-2012 13:30:25 Onderwerp: |
|
|
Als je overgaat tot registratie ben je inderdaad het best dat je al deze gegevens (kort samengevat) laat registreren. |
|
Terug naar boven |
|
|
|