Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mimi1
|
Geplaatst: 13-01-2012 18:59:05 Onderwerp: opeisen gemaakte kosten |
|
|
Beste,
mijn ex heeft tijdens onze relatie een terrasje aangelegd uit liefde. Ik moest er dus niets voor betalen. Nu de relatie is afgelopen , eist die persoon natuurlijk zijn gemaakte kosten terug betreffende dit terras. Deze persoon is nooit gedomicilieerd geweest en is dus gelegd op 100% mijn eigendom. Hij heeft enkel tickets van de gamma met leveringsadres mijn woning. Om zijn zagen te stoppen heb ik hem reeds 600 euro betaald maar dit is blijkbaar niet voldoende. Nu dreigt hij ermee om een gerechtsdeurwaarder te sturen om vaststellingen te doen van dit terras. Kan dit zomaar ? Er bestaat geen schriftelijk overeenkomst tussen ons omtrent dit terras en heb hem nooit verplicht om dat te leggen.
Dank bij voorbaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 19-01-2012 19:51:15 Onderwerp: |
|
|
Een antwoord ivm. het feit of je al dan niet een vergoeding verschuldigd bent voor het aanleggen van het terras, lijkt mij eerder voer voor advocaten/rechtbank te zijn.
Wat betreft de vaststelling van de gerechtsdeurwaarder. Een gerechtsdeurwaarder kan zonder uitvoerbare titel (vb. een vonnis) niet zomaar je woning binnenkomen.
Je ex kan natuurlijk wel proberen om een gerechtsdeurwaarder eventuele vaststellingen te laten doen, maar weet dat dit, in de huidige omstandigheden, niet mogelijk is zonder je toestemming. Maw. als de deurwaarder bij jouw aanbelt met de vraag of hij je terras mag bekijken, ben je niet verplicht hem binnen te laten. Hem niet binnen laten heeft voor jouw geen enkel negatief gevolg.
Enkel wanneer het terras zichtbaar is vanaf de openbare weg, zal de gerechtsdeurwaarder dan nog een vaststelling kunnen opmaken. |
|
Terug naar boven |
|
|
|