ML
|
Geplaatst: 03-05-2017 10:07:17 Onderwerp: Geen Belgische betekening van buitenlandse dagvaarding |
|
|
Geachte,
Ik heb een vraag.
Ongeveer een maand geleden ontving mijn bedrijf een aangetekende brief van een Franse deurwaarder met een ontwerp-dagvaarding gericht tegen mijn bedrijf. In de brief stond expliciet dat de brief nog geen termijnen deed lopen, wat ook niet kon, gezien er geen datum of niets op de ontwerp-dagvaarding stond. Uit de ontwerp-dagvaarding bleek verder dat het stuk ook opgestuurd was naar een Belgische deurwaarder uit de omgeving waar mijn bedrijf gevestigd is.
Echter, tot op heden werd het officiële (= gedateerde + ondertekende) dagvaardingsexploot nog niet aan ons betekend door de Belgische deurwaarder in kwestie. Wij weten dus enkel officieus dat wij gedagvaard zijn door een buitenlandse partij, maar hebben geen geldig dagvaardingsexploot ontvangen dat betekend had moeten worden door een Belgische confrater van de Franse deurwaarder.
Kan u mij zeggen wat hiervan de gevolgen zijn? Betekent dit dat de dagvaarding nietig is, ook al zijn wij er officieus van op de hoogte?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord. |
|