Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ffvraagje
|
Geplaatst: 28-11-2011 09:02:58 Onderwerp: Mogen ze dit doen? |
|
|
Zo'n 3 jaar geleden huurde ik en mijn vriend een appartement waar we wegens hij langdurig werkloos werd een huurachterstand opliepen, we werden toen buitengezet, en omdat mijn vriend nog meerdere schulden had is hij in collectieve schuldbemiddeling gegaan, ik ben daar toen buitengehouden, buiten dat het feit dat men rekening hield met mijn loon, en zo dus meer geld van hem afhielden dan ze normaal zouden doen.
Er is toen door de advocaat een verzoek tot afbetaling gestuurd naar de firma die het pand verhuurde aan ons (ze hadden echt enorm veel tijd om daar op te reageren, maar hebben dat dus niet gedaan.) Dus de schuld werd dan niet opgenomen, zogezegd kwijtgescholden geloof ik wegens geen reactie. De schuldbemiddeling loopt tot heden nog voor andere schulden.
Nu vrijdagavond stond er een deurwaarder aan het nieuwe appartement (na TWEE jaar niks te laten weten, niks te repliceren op de aanvraag tot afbetaling!!) dat we huren met een brief waarinstond dat we één dag tijd hadden om 2,200 € te betalen of dat er na die termijn van een werkdag zou mogen overgegaan worden tot in beslagneming van reeds opgeschreven onroerende goederen.
Mijn vraag is dus, kunnen ze dit zomaar doen? We proberen onze advocaat te bereiken (maar dat is niet gemakkelijk aangezien die de hele dag op de rechtbank is.) De brief was aan mij geaddresseerd, zonder enige vermelding van zijn naam, we hebben toen indertijd alletwee het huurcontract daar getekend en in ons nieuwe appartement is het ook opgesteld op onze beide namen.
Ik hoop echt dat iemand hier iets op weet want wij hebben inmiddels twee kindjes en dit zou echt een enorme opdoffer zijn.
Groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
ffvraagje
|
Geplaatst: 28-11-2011 16:06:29 Onderwerp: |
|
|
Zucht, ik heb dus al gehoord van de advocaat dat hier niets aan gedaan kan worden, buiten een afbetalingsplan te regelen met de deurwaarder. Nu als ik me niet vergis is het aan mij om een bedrag te kiezen dat ik kwijt wil aan een maandelijkse afbetaling of is het de deurwaarder toegelaten mij te dwingen een hoger bedrag dan dat ik eventueel zou kunnen missen te betalen?
Groetjes |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 29-11-2011 19:29:50 Onderwerp: |
|
|
Strikt genomen kan de schuldeiser de gerechtsdeurwaarder instructies geven om het volledige bedrag in éénmaal op te eisen en is hij niet wettelijk verplicht met enig afbetalingsplan in te stemmen.
In de praktijk zal het meestal zo zijn dat je wel degelijk een afbetalingsplan met de gerechtsdeurwaarder kunt afspreken.
Neem hiertoe zelf het initiatief en neem bv. telefonisch contact op met het kantoor van de gerechtsdeurwaarder en doe een afbetalingsvoorstel. Dit geeft sowieso al de indruk dat je bereidt ben om aan een oplossing te werken.
Maar inderdaad, de gerechtsdeurwaarder kan je voorstel tot afbetaling met een bepaald maandelijks bedrag weigeren en eventueel een hoger maandelijks bedrag eisen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|