gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

collective schuldregeling

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marijke



Geregistreerd op: 15 Jan 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 07-02-2011 11:51:09    Onderwerp: collective schuldregeling Reageren met citaat

eind verleden maand is mijn collective goedgekeurd

maar blijkbaar zijn er een paar vergissingen gebeurd
zoals niet alle schuldeisers erbij gevoegd en niet op de hoogte gebracht van de rechtbank
nu is mijn vraag
ik heb in een paar dagen een openbaar verkoop
ik weet niet op de deurwaarder ervan op de hoogte is gebracht via de rechtbank dat ik in een collective zit
maar kan hij ook dat hij net op de hoogte is gebracht verder gaan met zijn openbaar verkoop
ik weet ook niet wanneer er normaal een ophaling van de meubels zal gebeuren,de verkoop is nu dit weekend
en krijg ik er normaal ook niet een aanplak brief of zo??????????
ik had zelf naar de deurwaarder gebeld maar daar zijn ze blijkbaar achter met de dossiers en ik moest morgen terug bellen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 07-02-2011 19:43:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Art. 1675/7. § 2. Ger.Wb. : "Alle middelen van tenuitvoerlegging die strekken tot betaling van een geldsom worden geschorst.
De reeds gelegde beslagen behouden echter hun bewarende werking.
Enkel indien de dag van de gedwongen verkoop van de in beslag genomen roerende of onroerende goederen reeds vóór de beschikking van toelaatbaarheid was bepaald én door aanplakking bekendgemaakt, geschiedt deze verkoop voor rekening van de boedel. "



In concreto : Enkel wanneer je werd toegelaten tot de CSR nadat reeds werd aangeplakt kan de deurwaarder nog overgaan tot oplading en openbare verkoop. De opbrengst van de verkoop dient te in dit geval te worden doorgestort naar de schuldbemiddelaar.

In jouw geval werd je reeds vroeger toegelaten tot de collectieve schuldenregeling (ruim voor datum van aanplakking welke volgens jouw nog niet is gebeurd). Maw. de deurwaarder mag het beslag niet meer verderzetten. Er zal niet tot oplading worden overgegaan.

Juridisch gezien wordt het beslag door de CSR enkel opgeschort. Wanneer de termijn van de CSR is afgelopen (en de schuld is niet volledig vereffend via de CSR) kan de deurwaarder de verkoop terug activeren.


Wat betreft de aanplakking, deze dient ten minste drie werkdagen voor de verkoopsdatum te gebeuren.
Als de verkoop voorzien is voor zaterdag, dient de gerechtsdeurwaarder ten laatste de dinsdag aan te plakken. Als de aanplakking niet gebeurt wil dat zeggen dat er ook niet zal worden opgeladen.


Het practische probleem zit hem in het feit of je niet weet of de deurwaarder in kwestie (officieel) weet heeft van je CSR.
Vraag derhalve aan je toegewezen schuldbemiddelaar dat die zo spoedig mogelijk( lees : voor datum van de voorziene oplading) de deurwaarder op de hoogte brengt van je CSR. Dit zal je zekerheid geven : als de gerechtsdeurwaarder via de schuldbemiddelaar officieel op de hoogte werd gebracht begaat hij een fout mocht hij alsnog opladen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marijke



Geregistreerd op: 15 Jan 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 07-02-2011 20:05:56    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt voor de reactie

maar mag ik nu eens vragen wat een aanplakking is?
ik heb enkel een papier,toen de deurwaarder hier was en alles heeft opgeschreven
da stond op dat op 12 februari de verkoop is
verder heb ik niks ontvangen
mijn advokaat had wel toen dezelfde dag contact opgenomen met de deurwaarder,om hem op de hoogte te brengen,dat ik in afwachting ben van een collective schuldbemiddeling
deze is dus ondertss goedgekeurd
ik had vandaag zelfcontact opgenomen met de deurwaarder maar die zijn blijkbaar achter met de dossiers van verschillende mensen
mijn schuldbemiddelaar zei dat de deurwaarder niks kan doen
maar ik maak me wel zorgen over,op de deurwaarder wel op de hoogte is gebracht
en mijn grootste vraag,wat is een aanplakbrief?
krijg ik deze via aangetekende brief?
hoe kan ik weten wat een aanplakbrief is?
dus zonder aanplakbrief kan er niks gebeuren?en als ze niet op de hoogte gebracht zijn,en we dit nog even doen,dat er ook niks meer kan gebeuren?
en is het waar,dat ik nu eigenlijk zelf geen contact met de schuldeisers mag nemen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 07-02-2011 21:17:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Het papier dat je hebt gekregen (met vermelding van de verkoopsdatum van 12/02/11) is het Proces-verbaal van beslaglegging.

Vooraleer de deurwaarder kan opladen moet eerst nog een aanplakking gebeuren (minstens drie dagen voor de geplande verkoop).
Dit is een brief op geel papier (geldt als laatste verwitting dat verkoping doorgaat op 12/02/11) welke op je adres door de gerechtsdeurwaarder wordt afgegeven (dus niet per gewone post of aangetekende zending).
Ben je op dat moment niet thuis dat laat hij de brief achter in je brievenbus.

Vroeger werd deze brief effectief aan je woning aangeplakt (vandaar de benaming), doch deze middeleeuwse praktijk is thans (gelukkig maar) afgeschaft.

Als de verkoop zaterdag is, moet de deurwaarder ten laatste dinsdag de aanplakking komen afgeven. Doet hij dat niet, dan kan er niet worden opgeladen.

Mijn inziens zal je geen aanplakking ontvangen, daar de deurwaarder blijkbaar al op de hoogte is van het feit dat je collectieve schuldenregeling hebt. (zoals reeds hierboven gezegd : in jouw situatie mag hij zelf niet meer opladen en openbaar verkopen !).


Wat betreft rechtstreeks contact met de deurwaarder, dit mag uiteraard wel nog. Mocht je nog twijfels hebben neem dan morgen terug contact op met de gerechtsdeurwaarder, deze zal je bevestigen dat er niet tot aanplakking en oplading zal worden overgegaan (gelet op je CSR).

Mochten ze je morgen alsnog afbetaling vragen, dan hoef je daar geen gevolg aan te geven.
Je schuld dient nog wel (deels) betaald te worden, doch vanaf je toelating tot de CSR dien je niet verder af te betalen via de gerechtsdeurwaarder. Je schuldbemiddelaar zal de verdere afbetalingen voor je regelen (dus ook in dit dossier).

Mocht je morgen alsnog een aanplakking krijgen of ander nieuws vernemen van de deurwaarder, laat het ons weten zodat
we dit verder kunnen opvolgen !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marijke



Geregistreerd op: 15 Jan 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 08-02-2011 11:30:06    Onderwerp: Reageren met citaat

ik had vanmorgend voor de zekerheid dan toch nog maar telefonisch contact met de deurwaarder opgenomen

de verkoop zal dus niet gebeuren omwille de dossier daar afgesloten is en naar een ander deurwaarder is doorgestuurd
waarom heb ik niet begrepen,maar hij zei dat het door de collective is
hij zei dat daar nieuwe afspraken ivm een afbetaling geregeld worden
ik had ook geen aanplakbrief gekregen,dus is voor hun de kous af

toch ma goe dat ik gebeld had,ook al was de vriendelijkheid verre zoek
die waren er blijkbaar helemaal niet goed gezinnt door de collective

maar ja,dus kan ik al iets of wat gerust zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
icecream



Geregistreerd op: 17 Mrt 2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 04-04-2011 18:20:05    Onderwerp: re Reageren met citaat

Hallo, ik wilde toch ff reageren op uw berichtje omdat ik persoonlijk iets in die aard heb meegemaakt. Wij hadden toen ook een collectieve schuldbemiddeling en wij enkele maanden huur achterstonden. Er was toen een uit huis zetting gepland, en omdat wij dachten dat wij "save" stonden omdat wij dus collectieve hadden maakten wij de fout niet te bellen naar die gerechtsdeurwaarder. Mijn man vrachtwagenchauffeur vertrok naar het buitenland die dag, en ik vrouwke bleef alleen achter. MAAR s'morgens stonden ze dus WEL aan de deur met de grote camion!! Heb toen met alle macht nog geprobeerd dat te verhinderen, maar neen hoor, wij zijn dus wel er uit gezet geweest. En hoe kwam dit nu, de gerechtsdeurwaarder zijn secretaresse had dit ff vergeten door te geven aan hare baas, neen ze had gewoon de brief tussen zijn documenten gestoken en mijnheer de gerechtsdeurwaarder had zijn brieven nog niet nagezien, pas toen hij thuis in huis stond had hij dit opgemerkt!! Leuk he.
Zelfs de huisbaas vond het ok dat hij niet oplaadde, maar als de gerechtsdeurwaarder naar de huisbaas zijne advokaat belde, zei die dus opladen, en ja dus heb die nacht gewoon met mijne hond in de auto kunnen slapen. Zal dat dus nooit vergeten hoor.
Wij zijn dan de volgende dag alles wel terug mogen gaan opladen ergens in een opslaghal vd stad, maar in welke staat dat moogt ge alleen maar raden he...
Wat ik u dus wilde zeggen een verwittigd man is er dus twee waard, bel dus maar persoonlijk naar die gerechtsdeurwaarder en hou u ervan op de hoogte.
Mvg Icy Idea
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 05-04-2011 12:05:58    Onderwerp: Reageren met citaat

@icecream

Collectieve schuldenregeling heeft enkel tot gevolg dat alle middelen van tenuitvoerlegging die strekken tot betaling van een geldsom worden geschorst (Artikel 1675/7 §2 Ger.W.).

Een uitzetting is een reële executie en valt aldus niet onder de bepaling van art. 1675/7 §2 Ger.W.

Deze uitzetting was, algemeen beschouwd, volstrekt legaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum