gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

belastingen aub een snalle reactie

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michael



Geregistreerd op: 08 Okt 2011
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 31-10-2013 12:09:18    Onderwerp: belastingen aub een snalle reactie Reageren met citaat

Geachte, mijn vraag is als volgt, ik heb een eenmanszaak in belgie en ook een eenmanszaak in het buitenland in Europa, nu beide zaken lopen met up en downs maar in belgie ben in een belastingsachterstand aan het afbetalen en nu heeft de belasting een vordering naar derde gestuurd naar mijn klanten in belgie ( naar de buitenlandse klanten weet ik niet ) nu het volgende in gebeurd, een belgische klant waar ik vroeger met mijn belgische zaak heb gewerkt heeft een opdracht voor me gehad en dit heb ik met mijn andere zaak uitgevoerd dus niet met de belgische en nu heeft hij die vordering gekregen en betaald ddeze factuur van de buitenlandse eenmanszaak aan de belgische belastingen met de melding van mijn eenmanszaak in het buitenland, wat gaat er nu gebeuren met dit alles ik weet niet of dit mogelijk is dat hij die factuur naar de belatingen betaald, zijn uitleg is dat die zaak ook op mijn naam staat en de belstingen op naam vorderen en niet op btw nummer ik heb volgende week normaal nog een afspraak met de belastingen om verdere afbetalingen voor te stellen maar wat moet ik nu doen met die factuur die eigelijk niet betaald is op de firma in het buitenland
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-11-2013 08:54:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Indien je hiermee niet akkoord zou gaan is volgende regel van toepassing:

Art. 1541 Ger. W. Het verzet van de schuldenaar tegen wie het beslag geschiedt wordt op zijn verzoek aan de beslaglegger betekend binnen vijftien dagen na de aanzegging van het beslag, met dagvaarding om te verschijnen vóór de beslagrechter. Het verzet wordt bij exploot aangezegd aan de derde-beslagene, wat in dezelfde akte kan gebeuren.
De beslissing die op dit verzet wordt gewezen wordt eveneens aan de derde-beslagene betekend, door de meest gerede partij.


Hiervoor dien je voorafgaand een beroep te doen op een raadsman, dewelke samen met jou alle inhoudelijke vragen zal overlopen.

Belangrijk gegeven in jouw vraag is het feit dat je een eenmanszaak bent. Deze ondernemingsvorm wordt opgericht door een natuurlijk persoon (de stichter). Het grote nadeel is dat het vermogen van de onderneming niet gescheiden is van dat van zijn stichter, die dus onbeperkt aansprakelijk is voor eventuele schulden. Het geheel van goederen (roerende en onroerende) kan dus in beslag worden genomen door de schuldeisers. Het werken met verschillende eenmanszaken zal hieraan niets veranderen. Er is finaal immers een eenheid van vermogen.

M.i. zal het instellen van een verzetsprocedure enkel kosten op het sterfhuis met zich meebrengen, waarbij je ook nog eens het risico loopt om te worden veroordeeld tot een rechtsplegingsvergoeding.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum