gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

beslag legging

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marijke



Geregistreerd op: 15 Jan 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 15-01-2011 11:04:45    Onderwerp: beslag legging Reageren met citaat

ik heb sinds paar maanden een afbetalingsplan bij een deurwaarder
ik betaal elke maand en als het even niet lukte betalde ik een maand later dubbel
maar bracht altijd de deurwaarder op de hoogte om een akkord te krijgen
in december had ik gevraagd om pas de 30 ste te mogen betalen
ik kreeg een akkord
nu omdat ik ziek ben geworden had ik een mail gestuurd dat ik zeker nog dezelfde week zou betalen,het was toen dinsdag
dezelfde week vrijdag stonden ze voor mijn deur en hebben vanalles opgeschreven
ik heb mijn advokaat onmiddelijk op de hoogte gebracht en hij heeft de deurwaarder direct een brief gestuurd omdat wij op een akkord van de rechtbank wachten ivm een collective schuldbemiddeling
mijn vraag is,kan ik terug een afbetalingsplan krijgen of moet ik mijn schuld onmiddelijk betalen?
mijn advokaat zei,dat de deurwaarder met de procedure verder kan gaan
dus hoe kan ik dit op een redelijke manier oplossen?
ik ben 5 maanden in verwachting en ze hebben alles opgeschreven voor 700euro maar maar als ze moesten komen opladen dan zit ik hier enkel nog maar met een bed een tafel en een koelkast
kunnen ze zomaar ermee verder gaan?
houden ze geen rekening met een vrouw die 5 maanden in verwachting is en alleenstaand

alvast bedankt voor de reacties
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 04 Nov 2010
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 16-01-2011 12:29:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik het goed begrijp had je een afbetalingsplan dat je trachtte na te leven, de ene maand al wat vlotter dan de andere.

In dat geval moet je ook begrijpen dat op een bepaald moment de schuldeiser het recht heeft om aan de gerechtsdeurwaarder instructies te geven om verder uit te voeren.

Immers, elk afbetalingsplan dat door de deurwaarder wordt toegestaan is onder voorbehoud van goedkeuring door de schuldeiser. Maw. de deurwaarder mag een afbetalingsplan toestaan, doch wanneer de schuldeiser meent dat dit onvoldoende is, heeft hij het laatste woord.

Blijkbaar was het geduld van de schuldeiser en/of gerechtsdeurwaarder op een bepaald moment op, en is er beslist geweest om verder uit te voeren via een roerend beslag. Dit is het volste recht van de schuldeiser.

Uiteraard kun je nu terug een afbetalingsplan aanvragen. Daarvoor moet je terug contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder. Het is aan hem (eventueel in overleg met de schuldeiser) om hierover te beslissen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marijke



Geregistreerd op: 15 Jan 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 16-01-2011 18:55:21    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt voor de reactie

ik heb een keer uitstel gevraagd en de maand erop dubbel betaald omdat ik van werk naar ziekenkas ben gegaan,en mijn papieren nog niet inorde waren
dit had ik ook tgn de deurwaarder gezegd
de 2 de keer gewoon omdat de betalingen te laat gebeurd waren en ik met de griep zat
dus ergens niet echt mijn fout
en het zijn maar 4 dagen geweest dat ik te laat dan was
maar enfin
het bedraag is maar 400 en een beetje nu nadien ik bezoek heb gekregen is en 700 en een beetje geworden
ook al wat is opgeschreven heeft een waarde van bijna 3000euro
dus is het toch niet normaal dat voor dit kleine bedrag zoveel ervoor wordt opgeschreven
ik snap wel dat die mensen ook maar hun werk doen maar ik begrijp niet goed waarom er voor paar honderd euro alles uit mijn app opgeschreven wordt
dus als ik u goe begrijp
kan de schuldeiser gewoon zeggen, ja haal de boel maar leeg,en einde discussie
ik ben 5 maanden in verwachting,ben bezig met een collective maar moet dan enkel met een tafel,een koelkast en een bed verder gaan,als de schuldeiser beslisst terwijl die een slechte dag mss heeft?
voor mijn is het ook in grote belang dat ik van mijn schuld af ben maar hoe al gezegd ik kan er niet aan doen als mijn papieren nog niet in orde zijn en ik later met de griep zit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 04 Nov 2010
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 17-01-2011 21:38:54    Onderwerp: Reageren met citaat

De reden waarom de deurwaarder zoveel goederen opschrijft voor een bedrag van 700 euro is te wijten aan het feit dat hij de opbrengst van een eventuele openbare verkoop van de in beslag genomen goederen dient te verdelen (volgens bepaalde juridische regels) onder de (eventuele) verschillende schuldeisers die je hebt.

Maw. mocht een (eventuele) verkoop van je goederen bv. 3.000 euro opbrengen, dan dient hij al je schuldeisers aan te schrijven en het geld onder hen te verdelen.

Hopelijk komt het voor jou niet tot een openbare verkoping. Laat de advocaat die je thans begeleidt in je collectieve schuldenregeling zo vlug mogelijk een voorstel tot afbetaling doen aan de gerechtsdeurwaarder (of doe het eventueel zelf, met een uitgebreid verslag van je inkomsten en uitgaven en eventuele tijdelijke problemen).

Weet dat, eenmaal je collectieve schuldenregeling is goedgekeurd, de deurwaarder je goederen niet meer kan verkopen. Het is dus van belang dat je :
1) een eerste afbetaling doet waarmee de gerechtsdeurwaarder (in feite de schuldeiser) kan instemmen zodat de geplande openbare verkoop kan worden geschorst.
2) je verder maandelijkse correct (lees tijdig en het juiste bedrag) een (afgesproken) afbetaling doet aan de deurwaarder zodat deze geen nieuwe kosten meer moet maken (betekenen van een nieuwe verkoopdag), en dit zolang je geen collectieve schuldenregeling hebt.
3) je zo vlug mogelijk die goedkeuring van de collectieve schuldenregeling krijgt. Uit je reactie leid ik af dat het verzoekschrift hiervoor reeds naar de rechtbank zou zijn overgemaakt. Zo niet, dring bij je advocaat erop aan dat dit zo vlug mogelijk gebeurt !


En ja, principieel kan de schuldeiser beslissen dat een voorstel tot afbetaling voor hem niet voldoende is en dat er moet worden verkocht. Vergeet echter niet dat een deurwaarder (hoe raar het misschien ook klinkt in de oren van sommigen Rolling Eyes) ook rekening houdt met de sociale omstandigheden waarin je leeft.
Mijn ervaring leert mij dat het heel vaak de gerechtsdeurwaarder is die in feite de schuldeiser adviseert om af te zien van een openbare verkoping en bij de schuldeiser erop aandringt genoegen te nemen met maandelijkse afbetalingen.

Dus nogmaals, neem contact op met de deurwaarder, bekom een afbetalingsplan dat je naleeft en zorg dat je zo vlug mogelijk die goedkeuring van je collectieve schuldenregeling hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marijke



Geregistreerd op: 15 Jan 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 18-01-2011 09:40:35    Onderwerp: Reageren met citaat

is wel goed om te horen dat de deurwaarder niks meer kan verkopen als de collective goedgekeurd is
normaal zal het een van deze dagen ,volgens mijn advokaat,zijn,dat ik iets van de rechtbank hoor,of het goedgekeurd is of niet
en we hebben de deurwaarder op de hoogte gebracht en hij zou normaal de schuldeiser vragen wat er gebeurd,maar wij hebben nog niks gehoord,dus het is ook nog even wachten

ik hoop toch nog dat ik er gelukkig van af kom maar ja is afwachten
ik vind het gewoon erg,als men zo moeite doet om te betalen en dan 2 keer niet stipt is omwille redenen,dat men dan direct komt opschrijven
maar ja helaas
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum