gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

ophaling goederen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
santy



Geregistreerd op: 04 Apr 2013
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 04-04-2013 17:11:04    Onderwerp: ophaling goederen Reageren met citaat

hallo,

heb een vrij dringend vraagje.
ik ben werkzoekend momenteel en krijg maar een 900 stempelgeld.
nu, ik heb een schuld dat geef ik toe en sta al een paar maanden achter met die schuld.

nu, kort gezegd, er is beslag gelegd op mijn spullen, morgen voor 10 uur moet ik 400 euro betalen anders komen ze de boel ophalen. (email ontvangen van hun vandaag om 17.30u)
het totaal van de rekening is 1200 euro, daarvoor hebben ze bijna alles in huis opgeschreven ook een auto.

ik heb het geld momenteel echt niet, heb nog steeds mijn stempelgeld niet ontvangen en kan dus onmogelijk dat geld daar leggen. zelf heb ik nog maar 60 euro in mijn zak.


kan ik nog iets doen of is het definitief te laat?

santy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Al



Geregistreerd op: 08 Jan 2012
Berichten: 27

BerichtGeplaatst: 04-04-2013 17:56:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Alles hangt nu af van de onderhandelingen met de gerechtsdeurwaarder.

Als je echt de gevraagde afbetaling niet kunt doen zal de gerechtsdeurwaarder de goederen komen ophalen, als deze voldoende van waarde zijn om de kosten van oplading en openbare verkoop te verantwoorden.

Mocht er eventueel een voertuig in beslag genomen zijn, kun je eventueel voorstellen aan de gerechtsdeurwaarder om het voertuig bij hem te stallen (met afgifte van de sleutels en papieren op zijn kantoor), met de afspraak dat het voertuig morgen niet verkocht wordt, maar dat je, eenmaal je het stempelgeld hebt ontvangen, zult betalen.
Maar ook hiervoor heb je de medewerking/instemming van de gerechtsdeurwaarder nodig.

Eventueel kun je nog trachten een rechtstreeks akkoord te bekomen met de schuldeiser (welke oa. erin zou bestaan dat deze instemt dat de gerechtsdeurwaarder de gedwongen tenuitvoerlegging voorlopig stopt).
De kans dat dit lukt lijkt mij echter klein te zijn. Mocht dit toch lukken, dan dien je er wel voor te zorgen dat de gerechtsdeurwaarder hiervan ook op de hoogte wordt gesteld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum