Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
grmbl
|
Geplaatst: 03-02-2013 18:57:45 Onderwerp: auto opgehaald door zeer agressieve deurwaarder |
|
|
mijn auto werd vrijdag aan de schoolpoort van de kinderen opgehaald door een wel zeer agressieve deurwaarder. De politie stond erbij en keek ernaar. Nu vraag ik me af of ik op één of andere manier mijn auto nog kan terug krijgen/kopen? Er was op de moment zelf geen praten meer mogenlijk met de deurwaarder. Mijn wagen is namelijk 10x de schuld waard. Of hoe kan ik teweten komen voor hoeveel mijn auto dan wel verkocht werd? |
|
Terug naar boven |
|
|
weim lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 03-02-2013 21:43:47 Onderwerp: |
|
|
Bij de oplading van de in beslag genomen goederen dient de gerechtsdeurwaarder een P.V. van oplading op te stellen.
Wanneer hij je auto heeft opgeladen zal hij je dus hiervan een kopij hebben betekend (ofwel aan je persoonlijk ofwel naderhand betekend op je domicilie adres).
Daarin staat vermeld wanneer en waar de opgeladen goederen worden verkocht. (datum en plaats staan bovendien ook vermeld in het PV van beslaglegging welke je al eerder hebt gekregen).
Je kunt uiteraard je auto terugkrijgen (vóór openbare verkoping) mits voldoening van de totaliteit van de schuldvordering waarvoor beslag werd gelegd. Soms is de gerechtsdeurwaarder bereid de openbare verkoop uit te stellen mits een eerste afbetaling. In afwachting van verdere afbetalingen wordt de wagen dan voorlopig gestald (je krijgt hem dus niet direct terug maar hij wordt dan ook niet openbaar verkocht). Dus is te bemiddelen bij de gerechtsdeurwaarder in kwestie zelf.
Eventueel kun je op de openbare verkoop zelf een derde (vb. familie) voor jou een bod laten uitbrengen op het voertuig. Maar zo heb je geen zekerheid dat het voertuig naar je terug keert (als er bv. grote interesse is van andere potentiële kopers). |
|
Terug naar boven |
|
|
grmbl
|
Geplaatst: 04-02-2013 14:08:54 Onderwerp: |
|
|
Ja, et zit me duidelijk echt niet mee
Ik ben deze morgen naar het justitehuis geweest om wat info te krijgen over wat nu...
Mijn auto is al verkocht
Maar de advocaat van dienst kon mij wel vertellen dat de manier waarop de deurwaarder mij kosten bleef aanrekenen niet echt deotologisch zijn en dat ik, als ik dat wil mij kan richten tot "de raadkamer van de gerechtsdeurwaarders".
Nu blijkt dat deze agressieve deurwaarder een lid is van deze raadkamer en dat de partner van het deurwaarderskantoor ook de voorzitter is...
Heeft er al es iemand een klacht ingediend tegen een deurwaarder en heeft dat dan ook iets opgebracht? |
|
Terug naar boven |
|
|
DeBelder
|
Geplaatst: 01-04-2013 15:50:53 Onderwerp: Vreemde zaak... |
|
|
Hallo,
Het lijkt me een beetje vreemd dat je de oplading van de wagen niet zag aankomen.
Er werd eerder namelijk al beslag gelegd op de wagen, in dit beslag staat ook de datum van de openbare verkoop en de verkoopzaal waar dit zal doorgaan.
Enkele dagen voor de effectieve oplading komt de Gerechtsdeurwaarder nog eens een aanplakking doen, eigenlijk gewoon een rood/oranje gekleurd blad op de deur plakken of tegenwoordig eerder in je brievenbus steken. Op deze aanplakking staat nog eens de verkoopsdatum en daar wordt vaak nog eens bijgeschreven iets in de aard van "dringend te betalen, ten laatste op xx/xx/2013 VOOR 12:00 uur, zoniet = oplading!"
Wanneer er dan niets geregeld wordt dan is er inderdaad geen andere mogelijkheid dan de wagen ook daadwerkelijk op te laden met standaard bijstand van de politie.
Of de Gerechtsdeurwaarder zijn boekje te buiten ging weet ik uiteraard niet maar een klacht kan je indienen door middel van een aangetekend schrijven aan de voorzitter van de kamer der Gerechtsdeurwaarders in je kanton, je vindt het adres terug op www.gerechtsdeurwaarders.be
Er zal dan zeker een onderzoek worden gedaan naar hetgeen er gebeurd is. |
|
Terug naar boven |
|
|
|