gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

verkoop inbeslaggenome goederen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
barbara



Geregistreerd op: 23 Okt 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 14:14:56    Onderwerp: verkoop inbeslaggenome goederen Reageren met citaat

hallo ik had een vraagje mijn mama is ernstig ziek en heeft heel wat financiele problemen na anderhalf jaar in het buitenland moesten wij terugkomen ivm gezondheidstoestand na een paar maanden in belgie kreeg zij een brief vd dw ivm onb rekening waar in 2009 beslag op de goederen was gelegd daar ze zovele rekeningen moet betalen heeft ze dit niet gedaan en zat er vandaag een brief in de bus dat de meubels zaterdag verkocht worden,maar de meubels die op die brief staan zijn al opgehaald door een andere deurwaarder en de spullen die er nu staan zijn vd huisbaas wat gebeurd er dan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 04 Nov 2010
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 18:41:31    Onderwerp: Reageren met citaat

De gerechtsdeurwaarder kan enkel die goederen opladen welke voorheen in beslag genomen zijn.
De goederen welke thans in de woning staan én welke niet vermeld staan in het beslagexploot kunnen dus niet opgeladen worden.

Je waarschuwt best de gerechtsdeurwaarder dat de door hem in beslag genomen goederen niet meer aanwezig zijn omwille van het feit dat ze reeds werden verkocht door een andere gerechtsdeurwaarder. Maak hem eventueel een kopij over van het P.V. van oplading (mocht je dat nog hebben) of geef hem de naam door van de gerechtsdeurwaarder welke de goederen reeds heeft verkocht. Als hij een beetje praktisch te werk gaat zal hij dan zelf controleren bij de andere gerechtsdeurwaarder of wat je zegt correct is.
Indien hij toch langskomt om op te laden zal hij enkel kunnen constateren dat de in beslag genomen goederen niet meer aanwezig zijn en hiervan eventueel een P.V. opstellen.

Als de gerechtsdeurwaarder bij de oplading dient vast te stellen dat de in beslag genomen goederen niet meer aanwezig zijn kan hij uiteraard beslissen om op een andere manier verder uit te voeren, bv. door op dezelfde dag een nieuw beslag te leggen op de goederen welke momenteel in de woning staan.
Deze goederen (van het "nieuwe" beslag) kunnen echter niet dezelfde dag worden opgeladen (tussen datum beslag en datum verkoop dient immers minimaal één maand te zitten) !

Als de goederen welke momenteel in de woning staan van je huisbaas zijn, zorg je er best voor dat je de gerechtsdeurwaarder hiervan het bewijs kunt voorleggen.

Ik vermoed dat de oplading voor vrijdag is gepland (daags vóór de verkoping). Dus neem zo vlug mogelijk contact op met de gerechtsdeurwaarder.

1) meldt hem dat de goederen welke in beslag genomen zijn reeds werden verkocht
2) meldt hem dat de goederen welke thans in de woning staan niet van je moeder zijn (+ bewijs !)

Hou er rekening mee dat de gerechtsdeurwaarder nog altijd kan beslissen om deze goederen in beslag te nemen wanneer hij van oordeel is dat de voorgelegde stukken
niet voldoende bewijs leveren omtrent de vraag wie er nu eigenaar van is (huisbaas of je moeder)
Dit nieuwe beslag kan eventueel aangevochten worden door de eigenaar ervan (huisbaas) voor de rechtbank (zogenaamde revindicatievordering)

Tracht bovendien na te gaan in welke mate een afbetalingsplan mogelijk is. Zoals nu blijkt heeft de gerechtsdeurwaarder het oude dossier van 2009 nog steeds niet afgesloten en blijft
deze schuld je moeder achtervolgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
barbara



Geregistreerd op: 23 Okt 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 19:51:34    Onderwerp: Reageren met citaat

beste aiko

ik heb de deurwaarder gemaild met de vermelding dat deze goederen al verkocht zijn maar ik heb geen antwoord gekregen
maar ik ben een beetje in paniek omdat op de uitvoering staat de goederen opgeschreven in 2009 maar op het papier van vandaag vd verkoop zelf staat enkel genoteerd verkoop roerende goederen waaronder allerlei huishoudgerij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 04 Nov 2010
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 24-10-2012 11:30:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Op de gele aanplakbrief welke je hebt gekregen staat normaliter inderdaad enkel iets vermeld in de zin van "lot roerende goederen", meestal zonder verdere specifieke aanduiding om welke goederen het gaat.

Doch nogmaals, de gerechtsdeurwaarder kan slechts opladen wat in beslag genomen is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
barbara



Geregistreerd op: 23 Okt 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 24-10-2012 20:21:10    Onderwerp: Reageren met citaat

ok dank u wel , ik heb al twee mails gestuurd nd gerechtsdw maar ik krijg geen enkele reactie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum