Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wes
|
Geplaatst: 13-03-2012 12:51:47 Onderwerp: Hoeveel weken tijd voor nieuwe verkoopdag? |
|
|
Beste,
Ik heb met mijn vennootschap enkele procedures lopen bij deurwaarders.
Nu is het zo dat ik bij 1 deurwaarder een afbetalingsplan heb (nadat er al uitvoerend beslag + verkoopsdag werd vastgelegd), welke dermate hoog is, dat ik deze niet meer ga kunnen blijven afbetalen.
Ik ben ook bezig met een procedure WCO, al gaat het nog enkele weken duren voor ik dit verzoekschrift ga neerleggen.
Ik zou graag bij de betreffende deurwaarder een bedrag voor slot van alle rekeningen bekomen, wat mij met oog WCO of indien dit niet wordt toegestaan een faling, niet onmogelijk lijkt.
Nu is men vraag: stel dat de betreffende deurwaarder, een bedrag voor slot van alle rekeningen niet ziet zitten, en prompt een nieuwe verkoopdag wil organiseren, hoeveel weken heb ik dan de tijd om alsnog het verzoekschrift voor WCO neer te leggen, ten laatste de dag van eventuele oplading? |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 13-03-2012 17:42:35 Onderwerp: |
|
|
Art. 1521 Ger.Wb. : "Indien de verkoop plaatsheeft op een andere dag dan in de betekening is vermeld, wordt de schuldenaar tegen wie het beslag geschiedt, daartoe bij deurwaardersexploot of bij aangetekende brief ten minste vier werkdagen vóór de verkoop opgeroepen."
Maw. in theorie kan de gerechtsdeurwaarder een nieuwe verkoopdag heel vlug plaatsen. Er moeten alleen minimum 4 werkdagen zitten tussen de betekening (met bepaling van nieuwe verkoopdag/kan eventueel zelfs per aangetekende brief gebeuren) en de effectieve verkoopdag zelf. Hou er ook rekening mede dat een eventuele oplading (meestal) daags voor de geplande verkoopdag gebeurt. |
|
Terug naar boven |
|
|
wes
|
Geplaatst: 13-03-2012 18:40:49 Onderwerp: |
|
|
Aiko schreef: |
Art. 1521 Ger.Wb. : "Indien de verkoop plaatsheeft op een andere dag dan in de betekening is vermeld, wordt de schuldenaar tegen wie het beslag geschiedt, daartoe bij deurwaardersexploot of bij aangetekende brief ten minste vier werkdagen vóór de verkoop opgeroepen."
Maw. in theorie kan de gerechtsdeurwaarder een nieuwe verkoopdag heel vlug plaatsen. Er moeten alleen minimum 4 werkdagen zitten tussen de betekening (met bepaling van nieuwe verkoopdag/kan eventueel zelfs per aangetekende brief gebeuren) en de effectieve verkoopdag zelf. Hou er ook rekening mede dat een eventuele oplading (meestal) daags voor de geplande verkoopdag gebeurt. |
Bedankt voor de info!
Is wel minder goed nieuws. Mischien kan ik bij men vraag naar de deurwaarder toe 'dreigen' om zelf de boeken neer te leggen, indien men een nieuwe verkoopdag plant, dus dat ze beter "eieren voor hun geld" kunnen kiezen? De opgeschreven goederen zijn van aanzienlijke waarde, en indien dit wordt verkocht is er geen bedrijfsvoering meer mogelijk dus volgt er hoe dan ook een faillisement. Of kan ik beter nog 1 betaling doen (1 maand tijd kopen) en de beslissing of ik al dan niet wordt toegelaten tot de WCO afwachten? |
|
Terug naar boven |
|
|
Aiko lid forumteam - kandidaat gdw
|
Geplaatst: 15-03-2012 19:10:25 Onderwerp: |
|
|
Als je onderneming nog enige toekomst heeft lijkt een voorlopige afbetaling, in afwachting van WCO, mij de beste oplossing.
Is natuurlijk een persoonlijke overweging die je zelf moet maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
|