gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

beslag op roerend goed na faissement eenmanszaak vrouw

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
houwit



Geregistreerd op: 28 Feb 2012
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 28-02-2012 12:28:33    Onderwerp: beslag op roerend goed na faissement eenmanszaak vrouw Reageren met citaat

Mijn vrouw had een eenmanszaak en is in faling gegaan. Gevolgen hiervan was dat het eigendom waar de zaak in gevestigd was aangslagen is door de curatoren. We hebben dit pand op 2 namen moeten kopen omdat we gehuwd zijn. Nu stuurt de belastingen alle rekeningen van de onroerende voorheffing naar mij toe omdat ik niets met het faissement te maken had.
Het pand heeft lang leeg gestaan en er is nu een koper van zodra er de akte bij de notaris verleden word gaat dus de onroerende voorheffing eerst gestort worden van het bedrag van de verkoop. Dit kan nog 3 mnd duren voor dit gebeurd is.
Wat kunnen we doen om de deurwaarder niet onze spullen te laten opschrijven en verkopen. Alle belastinggelden gaan binnen max 3 mnd automatich betaald worden door de verkoop
Help ons aub
we zijn ten einde raad en wonen op ons werk en dreigen door deurwaarder aan de deur te komen onze job en woonst ook te veliezen
geef aub raad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 04 Nov 2010
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 28-02-2012 20:20:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je wilt vermijden dat de gerechtsdeurwaarder langs komt, volstaat het dat je rechtstreeks contact opneemt met de desbetreffende belastingsdienst teneinde met hen concreet af te spreken wanneer betaling zal gebeuren. Doe dit eventueel via een bezoek aan het belastingkantoor en neem dan ook de nodige bewijzen mee ivm. de verkoop van het onroerende goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
houwit



Geregistreerd op: 28 Feb 2012
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 29-02-2012 15:45:38    Onderwerp: Reageren met citaat

op die papieren van onroerende voorheffing staat alleen aalst op en dat is voor gans het land of moet ik bij de belastingen gaan in welk distrikt het pand gelegen is en mag evt mijn vrouw dit ook doen of moet ik dit persoonlijk doen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 04 Nov 2010
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 01-03-2012 19:12:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Het beste lijkt mij inderdaad dat je rechtstreeks contact op neemt met de betrokken dienst te Aalst. Neem misschien gewoon telefonisch contact op met de melding dat je een afbetalingsplan wilt. Eventueel kun je naderhand nog een schrijven/mail/fax sturen met eventuele bewijzen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum