gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

beslag met verkoopdagstelling

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michael

BerichtGeplaatst: 08-10-2011 13:49:48    Onderwerp: beslag met verkoopdagstelling Reageren met citaat

Mijn man heeft probleem met deurwaarders,leeft niet langer met mij ,scheidingprocedure in loop is .Mijn vraag is of deurwaarder kan mijn meubels te nemen voor de schulden van mijn man ?Meubels zijn geregistreed op mijn naam en hebben scheiding van goederen maken voor het huwelijk met notaris .De deurwaarder schreef meubels onder mijn afwezigheid en in de tussentijd man woon nog met me ,Deze schuld is al betaald .Een andere deurwaarder stuurde een schriftelijke lijst van de meubels met datum voor de verkoop .
Wat kan ik doen in deze situatie ?

ps.
De deurwaarder diende onlangs als de lijst van de meubels die kreeg van de deurwaarder dat de schulden reeds werden terugbetaald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw

BerichtGeplaatst: 09-10-2011 08:19:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang je man gedomicilieerd staat op jouw adres mag de gerechtsdeurwaarder er wettelijk van uit gaan dat de goederen die zich in jouw woning bevinden toebehoren aan je man en kan hij er dus beslag op leggen en eventueel openbaar verkopen.

Om een verkoping te vermijden kan je verschillende dingen doen :

1) je man overtuigen zelf de schuld te betalen
2) contact op nemen met de gerechtsdeurwaarder en hem bewijs voorleggen dat de meubels op jouw naam geregistreerd staan (ik veronderstel dat de registratie gebeurde voor datum van het huwelijk) + akte van notaris (scheiding van goederen). Bespreek met hem dat je man inmiddels ook niet meer bij je inwoont.
3) Als de gerechtsdeurwaarder toch nog wil verkopen, kun je nog altijd een revindicatieprocedure starten. Dan moet je de deurwaarder en de schuldeiser dagvaarden voor de rechtbank om te horen zeggen dat de inbeslaggenomen goederen niet aan je man toebehoren maar aan jezelf.
Als de rechter je daarin gelijk heeft kan de gerechtsdeurwaarder die goederen niet meer verkopen. Opgelet : deze procedure kost geld. Neem hiervoor best contact op met een advocaat.
(Kijk ook eens op http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=74 : dit betreft gratis advies door advocaten welke je adviseren wat je moet doen. Zij kunnen je eventuele eigendomsbewijzen al eens inkijken en verder oordelen hoeveel kans je maakt bij een revindicatieprocedure.)

4) eventueel overwegen zelf de schuld te betalen en in het kader van de echtscheidingsregeling dit bedrag trachten te recupereren van je man
Terug naar boven
Michael

BerichtGeplaatst: 14-10-2011 09:35:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartelijk bedankt voor uw snelle antwoord ! Smile

Nu mijn vraag is ook dat de deurwaarder goederen in beslag heeft genomen die niet in de huwelijksovereenkomst staan dus m.a.w goederen die na het huwelijk zijn gekocht.Ik heb sommige meubels ook als cadeau gekregen van mijn nicht en ik ben dan snel die gaan regristren na dat de deruwaarder is langs geweest.Nu heeft de notaris een regristatie gedaan van de meubelen maar nu zegt hij dat het na de inval van de deurwaarder is gebeurd. wat nu?

Mvg
Michael
Terug naar boven
weim
lid forumteam - kandidaat gdw

BerichtGeplaatst: 15-10-2011 07:26:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Een registratie nadat beslag is gebeurd heeft weinig nut. Als je dit voorlegt in het kader van een revindicatieprocedure dan zal de beslagrechter mijn inziens hier weinig rekening mee houden.
Voor die goederen heeft het dus weinig nut dat je deze procedure opstart.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: