gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Klopt dit wel?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wiyaka



Geregistreerd op: 15 Mrt 2017
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 15-03-2017 10:05:15    Onderwerp: Klopt dit wel? Reageren met citaat

Ik kreeg laatst een deurwaarder over de vloer om beslag te leggen. Er werd beslist om een minnelijke afstand van 25€ per maand te doen van mijn ziektegeld. Dit is blijkbaar maar een keer gebeurt en begin deze maand kreeg ik een uitnodiging in de bus om aanwezig te zijn op de openbare verkoop. Het betreft een "partij roerende goederen". Nu is het wel zo dat de deurwaarder helemaal niets heeft opgeschreven. Kan dit en klopt dat allemaal wel? Kan een deurwaarder inboedel verkopen waar uiteindelijk geen schriftelijke inbeslagname van is gebeurt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-04-2017 09:04:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is onmogelijk en lijkt mij weinig waarschijnlijk !
Best contacteer je de gerechtsdeurwaarder en vraag je een overzicht op van de inbeslaggenomen goederen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wiyaka



Geregistreerd op: 15 Mrt 2017
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 15-05-2018 08:28:51    Onderwerp: Klopt dit wel? Reageren met citaat

Alvast bedankt. Nu heb ik weer een ander probleem. Ik heb eenmaal de maandelijkse afbetaling van 40€ niet kunnen doen omdat ik een sanctie van het OCMW had. Na de vriendelijke vraag of ik een maand mocht overslaan, werd deze geweigerd met de vermelding dat ik per kerende moest betalen. Een paar dagen is dan deze betaling van 40€ uitgevoerd. Krijg ik toch nog een uitnodiging voor de openbare verkoop met extra kosten. Mag een deurwaarder dit zomaar doen? Ook is mij opgevallen dat het bedrag te kort vorige keer 160€ bedroeg en nu ineens 210€. Het betreft hier hetzelfde kantoor namelijk MODERO. Na een schriftelijke inbeslagname waar ook al niks van klopt, zo zijn er opgeschreven: Een bakoventje, een microgolf en een koffiezetje en een TFT scherm van samsung waar ik nog niet eens het bestaan ervan weet. In ieder geval niet bij mij. Volgens mij zijn dit toestellen voor het bereiden van etenswaren en daardoor niet voor beslag vatbaar?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sterfhuisconsulent



Geregistreerd op: 21 Mrt 2018
Berichten: 6
Woonplaats: berchem

BerichtGeplaatst: 19-05-2018 01:48:42    Onderwerp: Re: Klopt dit wel? Reageren met citaat

Wiyaka schreef:
Alvast bedankt. Nu heb ik weer een ander probleem. Ik heb eenmaal de maandelijkse afbetaling van 40€ niet kunnen doen omdat ik een sanctie van het OCMW had. Na de vriendelijke vraag of ik een maand mocht overslaan, werd deze geweigerd met de vermelding dat ik per kerende moest betalen. Een paar dagen is dan deze betaling van 40€ uitgevoerd. Krijg ik toch nog een uitnodiging voor de openbare verkoop met extra kosten. Mag een deurwaarder dit zomaar doen? Ook is mij opgevallen dat het bedrag te kort vorige keer 160€ bedroeg en nu ineens 210€. Het betreft hier hetzelfde kantoor namelijk MODERO. Na een schriftelijke inbeslagname waar ook al niks van klopt, zo zijn er opgeschreven: Een bakoventje, een microgolf en een koffiezetje en een TFT scherm van samsung waar ik nog niet eens het bestaan ervan weet. In ieder geval niet bij mij. Volgens mij zijn dit toestellen voor het bereiden van etenswaren en daardoor niet voor beslag vatbaar?


Alles is vatbaar voor beslag werkelijk alles ,je moet binnen de 5 dagen aan de deurwaarder zelf mededelen dat hij NIET beslagbare goederen heeft aangeslagen anders ben je ze kwijt.De bewijslast en de procedure ligt bij U .De deurwaarder mag alles opschrijven zelfs de goederen die expliciet vermeld staan als niet beslagbaar .lees aandachtig art 1408 Ger W.
_________________
Ik ben niet betaald om de dingen juist te schrijven ,maar wel om de juiste dingen te schrijven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum