gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

na verkoop inboedel komt een deurwaarder beslag leggen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jokedewaard



Geregistreerd op: 21 Mei 2012
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 16-12-2016 10:13:41    Onderwerp: na verkoop inboedel komt een deurwaarder beslag leggen Reageren met citaat

oktober dit jaar zijn is mijn inboedel verkocht, opbrengst slechts 136 euro....
vraag 1: ik dacht dat dit niet mocht, als de deurwaarder al kan inschatten dat de waarder te gering is.
vraag 2: een andere deurwaarder gister over de vloer, met uitvoerend beslag op roerend goed. mijn inboedel was maar 136 euro waard, en is dus al verkocht, er zijn is alleen een hele oude tv, een senseo en hele oude magnetron weer bijgekomen, dus geen extra waarde.... in acte is niet vermeld dat deze deurwaarder het register van beslaglegging heeft geraadplpeegd, want dat moet dan met datum en uur vermeld staan op de acte. ik heb de deurwaarder dit gezegd, maar hij reageerde alleen met 'ja, het is niet omdat je inboedel al verkocht is, dat je dan niets verder meer moet betalen'....
vraag 3 ben werkloos, maar er is een optie om iets te gaan doen als zelfstandige in bijberoep, in hoeverre kan een deurwaarder/schuldeiser op deze (eventuele) verdiensten belag leggen?

met dank voor de reacties!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 09:30:07    Onderwerp: Reageren met citaat

In het vroegere recht bestond er een regel "beslag na beslag is niet geldig". Deze regel bestaat thans niet meer, bijgevolg is een opeenvolgend beslag (zelfs op dezelfde goederen of na een verkoop) perfect mogelijk.

De raadpleging van de beslagberichten is van belang om nutteloze kosten te vermijden.

Overeenkomstig art. 866 Ger. W. komen akten die nodeloze kosten veroorzaken door toedoen van een ministerieel ambtenaar, te zijnen laste.

Art. 1391 Ger. W.
§ 2. Geen uitvoerend beslag, geen procedure van verdeling kan plaatsvinden zonder voorafgaande raadpleging door de ministeriële ambtenaar van de berichten opgesteld met toepassing van de artikelen 1390 tot 1390quater.
Te dien einde vermeldt het exploot van beslag of het proces-verbaal van evenredige verdeling of van rangregeling de dag en het uur waarop de ministeriële ambtenaar de berichten heeft geraadpleegd of bevat het als bijlage de verklaring die deze gegevens bevat en die is afgegeven door het bestand van berichten.


Of er in casu nodeloze kosten zijn gemaakt is een vraag die enkel de beslagrechter kan beantwoorden (art. 541 & art. 1396 Ger. W.). Hiervoor dient u in verzet te komen tegen het beslag bij de beslagrechter via dagvaarding.

Uw gehele vermogen vormt een gezamenlijk onderpand voor al uw schuldeisers. Binnen de grenzen van de beslagbaarheid zal men uw zelfstandige activiteiten eveneens kunnen aanspreken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sterfhuisconsulent



Geregistreerd op: 21 Mrt 2018
Berichten: 6
Woonplaats: berchem

BerichtGeplaatst: 21-03-2018 20:43:54    Onderwerp: Re: na verkoop inboedel komt een deurwaarder beslag leggen Reageren met citaat

jokedewaard schreef:
oktober dit jaar zijn is mijn inboedel verkocht, opbrengst slechts 136 euro....
vraag 1: ik dacht dat dit niet mocht, als de deurwaarder al kan inschatten dat de waarder te gering is.
vraag 2: een andere deurwaarder gister over de vloer, met uitvoerend beslag op roerend goed. mijn inboedel was maar 136 euro waard, en is dus al verkocht, er zijn is alleen een hele oude tv, een senseo en hele oude magnetron weer bijgekomen, dus geen extra waarde.... in acte is niet vermeld dat deze deurwaarder het register van beslaglegging heeft geraadplpeegd, want dat moet dan met datum en uur vermeld staan op de acte. ik heb de deurwaarder dit gezegd, maar hij reageerde alleen met 'ja, het is niet omdat je inboedel al verkocht is, dat je dan niets verder meer moet betalen'....
vraag 3 ben werkloos, maar er is een optie om iets te gaan doen als zelfstandige in bijberoep, in hoeverre kan een deurwaarder/schuldeiser op deze (eventuele) verdiensten belag leggen?

met dank voor de reacties!



Onderwerp: niet neerleggen van bericht van verkoop in de minne

Waarde

Het spijt mij ten zeerste om U weer lastig te vallen maar bijgevoegde verkoop in de minne werd niet neergelegd op de beslagberichten.
Kan U het nodige doen ,gezien er zich nu andere deurwaarders aanbieden en terug beslag leggen.

7 Parl. St. Kamer, zitting 53, doc. 1408/006, 12.
De wet voorziet in verschillende berichten die kunnen worden neergelegd in het kader van een beslagprocedure:
- een bericht van een overgeschreven bevel voorafgaand aan een uitvoerend beslag op onroerend goed (artikel 1390 Ger.W.);
- een bericht van een betekend bevel voorafgaand aan het uitvoerend beslag op roerend goed (artikel 1390 Ger.W.) (uitgezonderd beslag op zeeschepen en binnenschepen - logische uitbreiding van artikel 1390 § 1 in fine Ger.W.);
- een bericht van beslag op roerend goed (uitgezonderd beslag op zeeschepen en binnenschepen);
- een bericht van beslag op onroerend goed (artikel 1390 Ger.W.);
- een bericht van vaststelling van niet-bevinding (artikel 1390 Ger.W.);
NKGB– CNHB Project CBB Handleiding Centraal Bestand van Berichten Gerechtsdeurwaarders Januari 2016
25


- een bericht van beslag bij vergelijking en uitbreiding (artikel 1524 Ger.W.);
- een bericht van gemeengemaakt beslag (artikel 1524 Ger.W.);
- een bericht van proces-verbaal van verkoop in der minne (artikel 1526 bis Ger.W.).

De voorwaarden bij het indienen van die berichten zijn dezelfde: het bericht moet verzonden worden binnen drie werkdagen volgend op de handeling die het bericht noodzakelijk maakt.


vriendelijke groeten
Paul Van der Es
0475 875 125

Ik ben niet betaald om de dingen juist te schrijven,maar wel om de juiste dingen te schrijven

Mijn thesis : Abstracte wiskunde toegepast op recht

http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/45513/highlight//
_________________
Ik ben niet betaald om de dingen juist te schrijven ,maar wel om de juiste dingen te schrijven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 20-04-2018 08:17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit kan enkel gebeuren door de instrumenterende gerechtsdeurwaarder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum