Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
OZOGENT
Geregistreerd op: 11 Dec 2017 Berichten: 1
|
Geplaatst: 11-12-2017 11:13:01 Onderwerp: AANPLAKKING |
|
|
Ik heb op 28/11/2017 en op 07/12/2017 een mail gestuurd naar de gerechtsdeurwaarder met een betaalplanvoorstel. Maar vrijdag 08/12/2017 doet de gerechtsdeurwaarder toch een aanplakking waardoor er weer kosten bijkomen. Bel hem nu op en zeg dat het toch niet kan dat hij zomaar weer kosten maakt en dat hij niet gereageerd. Zijn antwoord was dat ze achter staan met de mails dat ze 400 mails per dag krijgen en dat we maar niet moeten verwachten dat er altijd zal geantwoord worden.
Als we ervoor bellen vragen ze altijd om dit schriftelijk of per mail te doen omdat ze dit moeten voorstellen aan de gerechtsdeurwaarder zelf. Dit kan toch niet waar kan ik een klacht indienen t.o.v. de gerechtsdeurwaarder.
Ze eisen meestal echt onbetaalbare bedrag om af te lossen. maar als deze kosten maar blijven komen hoe kan dit afbetaald worden. Hun antwoord is altijd moest je op tijd betaald hebben zou je niet bij de gerechtsdeurwaarder terecht komen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Toon beheerder-moderator
Geregistreerd op: 23 Jan 2011 Berichten: 502
|
Geplaatst: 11-12-2017 13:21:17 Onderwerp: |
|
|
Een schuldeiser kan in een gerechtelijke uitvoering in principe niet gedwongen worden om een gedeeltelijke betaling (of afbetalingsplan) te aanvaarden (behoudens wanneer toegestaan door de rechter).
Het aanvaarden van een afbetalingsplan is m.a.w. een gunst die de schuldeiser aan de schuldenaar toekent.
Concluderend kan de vraag gesteld worden of de gerechtsdeurwaarder een fout maakt wanneer hij een vraag tot een gunst niet tijdig heeft behandeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
|