gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

aanplakking en verkoopdag op 9 september

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ikwordgek



Geregistreerd op: 07 Sep 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 07-09-2015 06:17:29    Onderwerp: aanplakking en verkoopdag op 9 september Reageren met citaat

Beste,

ik ontving eind augustus een brief van de deurwaarder dat ik had nagelaten te reageren op zijn schrijven (ik was namelijk 5 weken in het buitenland bij familie, nadat ik crashte door een extreme burn out en geheugenstoornissen en op aanraden van mijn arts en psychiater). Ik vond ook een brief op mijn tafel waaruit bleek dat hij was overgegaan tot inbeslagname van de roerende goederen.
Een dag later ontving ik in de bus een "aanplakking" en verkoopdag op 9 september;
Op 1 september mailde ik de reden van mijn "afwezigheid " met, in bijlage, een attest van mijn psychiater. Ik vroeg of het mogelijk zou zijn de som van rond de 800 euro in meerdere malen te betalen, waarbij hij, naar eigen goeddunken kon bepalen in hoeveel termijnen ik dien te betalen.
Ik heb tot op heden geen reactie gekregen en heb deze ochtend opnieuw gemaild (omdat zijn kantoor nog niet open is). DIe gaat pas open om 9u00 en door mijn medisch verleden heb ik een afschuw gekregen van de telefoon.
Als ik straks bel, wat mag ik verwachten, wat kan ik eventueel voorstellen?

Er werd heel veel van mijn inboedel opgeschreven:
een wagen, plasmatelevisie, home cinema, wii van dochtertje, enorm hoeksalon, eiken eetkamer (die ik tweedehands kocht maar die een nieuwwaarde heeft van meer dan 6000 euro), microgolfoven, twee laptops, printer...Als ik zelf realistisch de verkoopwaarde bereken kom ik aan 5 maal de verschuldigde som.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ikwordgek



Geregistreerd op: 07 Sep 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 07-09-2015 07:53:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb zonet naar het kantoor van de deurwaarder gebeld.
Ik kreeg de deurwaarder niet zelf aan de lijn maar vermoedelijk een assistent.
Die was heel arrogant en hardvochtig:
"meneer, u kan enkel de verkoop stoppen door de som in 1 maal te betalen".

Ik vroeg hem waarom er geen reactie kwam op mijn email van 1 september maar die vraag negeerde hij en hij herhaalde heel kort: de som moet in één maal betaald worden. Hij zei dat verkeerbelastingen altijd in 1 maal dienen betaald te worden, want " zo waren de instructies".
Ik vroeg hem hoe het dan kwam waarom ik in het verleden meerdere malen de verkeersbelasting in 4 a 6 keer heb kunnen betalen.
Hij herhaalde: "de verkeersbelasting dient in 1 keer betaald te worden".
Ik vroeg hem wie deze instructies dan bepaalde en ik vroeg hem of ik de deurwaarder zelf kon spreken en toen zei hij : de deurwaarder krijgt deze instructies ook van de belastignen".
Ik vroeg hem of ik de deurwaarder kon spreken en toen zei hij dat dit morgen kon.
Ik zei hem: " dan zijn we 1 dan voor de verkoop, is het dan al niet heel laat"?
Hij zei heel denigrerend: " u bent al lang veel te laat " en toen ik vroeg waarom hij zo standvastig was en dat ik niet begreep waarom er geen reactie kwam op mijn mail van 1 september, en dat ik niet begreep waarom een afbetaling niet wordt toegestaan, zei hij me spottend "en ik begrijp niet waarom u uw verkeersbelasting niet betaalde." Ik bedankte hem en liet hem weten dat ik morgen de deurwaarder zelf zal contacteren.
Dergelijk onbegrip doet mensen domme dingen doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 07-09-2015 08:11:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Indien dit gaat over Vlaamse verkeersbelastingen (VLABEL) dan heeft de gerechtsdeurwaarder zich te houden aan de Gedragscode in uitvoering van de samenwerkingsovereenkomst inzake de gedwongen invordering van fiscale en niet fiscale schuldvorderingen in beheer bij de Vlaamse Belastingdienst.

Volgende algemene regels komen hierin voor:

Als basisregel wordt ervan uitgegaan dat een dossier binnen een redelijke termijn afgehandeld wordt (richttermijn 9 maand). De invordering moet alleszins actief opgevolgd worden, dit betekent onder meer dat er naar gestreefd moet worden dat er na de betekening van het dwangbevel tussen de verschillende invorderingsstappen/betalingen niet meer dan 1 maand mag verlopen zijn. Indien de bundel evenwel niet kan afgehandeld worden binnen deze richttermijn, moet hiervan een gemotiveerde melding worden gemaakt op de afgesproken wijze (zie hoofdstuk XII).


Benevens de voorschriften inzake elektronische communicatie verbindt de gerechtsdeurwaarder zich tot de telefonische bereikbaarheid van zijn kantoor binnen de gebruikelijke kantooruren ( werkdagen 9/12 en 13/17u.) en tot een correct antwoord op de, al dan niet elektronische, klassieke correspondentie.

De gerechtsdeurwaarder kan betalingsfaciliteiten toestaan en geeft dit door aan Vlabel via de centrale server. Hij dient hiervoor geen akkoord van Vlabel te vragen en hij mag de belastingplichtige hiervoor niet rechtstreeks naar Vlabel verwijzen. In dat geval zal hij erop toezien dat zij worden gehonoreerd mits de richttermijn voor afhandeling binnen negen maanden vanaf het ogenblik van de verzending van het dwangschrift aan zijn kantoor, wordt gerespecteerd. De gerechtsdeurwaarder is het best geplaatst om de toestand ter plaatse in te schatten.

Indien specifieke omstandigheden hiertoe aanleiding geven, kunnen faciliteiten worden verleend die deze termijn overschrijden. In principe moet de afbetaling rond zijn vooraleer de betalingsplicht er is met betrekking tot de volgende periodieke schuld in kwestie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
win



Geregistreerd op: 18 Nov 2017
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 18-11-2017 11:27:12    Onderwerp: inbeslagname zonder gerechtelijk bevel Reageren met citaat

Heeft een gerechtsdeurwaarder het recht om met de politie goederen op te schrijven en een verkoopdag vast te stellen zonder dat de vordering goedgekeurd is door de rechter?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 10-12-2017 13:12:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Zie http://gerechtsdeurwaarder.bbforum.be/post1836.html#1836
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum