gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

kan ik beslag laten leggen op rekening huurder ?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sofiake



Geregistreerd op: 09 Aug 2017
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 09-08-2017 19:01:47    Onderwerp: kan ik beslag laten leggen op rekening huurder ? Reageren met citaat

Er is een vonnis van de vrederechter waarin staat dat de huurder moet vertrekken en mij XX euro schuldig is (achterstallige huur, intresten, kosten ..)

Na betekening van het vonnis zijn (uiteindelijk, na meer dan een maand) zelf vertrokken met de noorderzon (wel veel spullen achter gelaten).

Is dat vonnis voldoende voor mij om beslag te laten leggen op de bankrekening ? Er is wel nooit een officiële uitdrijving geweest. Ik heb de sleutel gevonden in de brievenbus, heb ondertussen de sloten laten veranderen, en weet dat ik eigenlijk hiervoor ook nog de deurwaarder had moeten laten komen maar dan had ik opnieuw 1500 euro extra kosten en ik zit al aan enkele duizenden euro's die ik waarschijnlijk nooit ga terug zien ..

Dus kan ik zonder officiële uitdrijving, enkel met het vonnis van de vrederechter beslag laten leggen ?
Indien ja, wat kost dit ?

Alvast bedankt voor alle info/tips !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-09-2017 19:55:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Het tussengekomen vonnis vormt inderdaad een perfecte titel om tot een uitvoerend beslag onder derden (lees beslag op rekening) over te gaan.

De kostprijs zal (afhankelijk van de waarde) liggen tussen de 500 en 700 EUR. Naast het beslag is er ook een aanzegging en tegenaanzegging.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum