gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Uitspraak Vrederechter

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
adi100

BerichtGeplaatst: 19-07-2017 06:30:41    Onderwerp: Uitspraak Vrederechter Reageren met citaat

Ik heb een zaak verloren op het Vredegerecht tegenover de vroegere eigenaar...Deze had eveneens de woning NIET geregistreerd en had GEEN inkomende en uitgaande plaatsbeschrijving !! Toch moet ik een bedrag betalen van 3.191 . Begijpe wie begrijpe kan.....

Hoe dan ook, in de uitspraak staat het volgende :

"Zeggen dat onderhavig vonnis uitvoerbaar bij vooraad is niettegenstaande de aanwending van een rechtsmiddel en zonder borgstelling "
"zeggen verder dat er geen redenen zijn om de mpogelijkheid van kantonnement uit te sluiten
"

Wat betekent dat juist ?

Net zoals wij had hij geen advocaat , maar wanneer hij het bedrag gaat opeisen zonder vooraf conact met ons op te nemen, kan hij dan meteen een deurwaarder sturen om de inboedel onmiddelijk te laten opladen ?

Waarmee ik bedoel , wanneer hij onmiddelijk een deurwaarder stuurt de deurwaarder mij niet eerst de kans moet geven om tot een betalingsregeling te komen ?

Trouwens de inboedel die hier staat is nog geen 1.000 . waard. Heb wel nog een bromfiet van 7 jaar oud maar heb deze nodig voor mijn werk,kan hij dan op deze beslag leggen ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator

BerichtGeplaatst: 03-09-2017 19:41:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Uitvoerbaar bij voorraad wil zeggen dat de beslissing onmiddellijk kan worden tenuitvoergelegd ondanks het feit dat er een rechtsmiddel (verzet of hoger beroep) wordt aangewend.

Je hebt nog altijd de mogelijkheid om te kantonneren. Dit impliceert dat je een bedrag (via de gerechtsdeurwaarder) kan storten op rekening van de Deposito en Consignatiekas teneinde een beslag te verhinderen of op te heffen.

Vooraleer er sprake kan zijn van een beslag moet de uitspraak eerst worden betekend met een bevel tot betalen. Door deze rechtshandeling wordt u officieel verwittigd dat het betekend document (zijnde het vonnis) in rechte zal worden gebruikt. Tussen het bevel en het beslag moet er minstens 24u tussen zitten.

De bromfiets kan in principe perfect in beslag genomen worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Algemeen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: