gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dagvaarding geschillen vochtproblemen woning

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Dagvaarding algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
B



Geregistreerd op: 13 Mrt 2015
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 13-03-2015 11:48:47    Onderwerp: Dagvaarding geschillen vochtproblemen woning Reageren met citaat

Door lekkende douche en leidingen bij mijn buren (een huurwoning, dus 2 verzekeringspartijen, huurder en eigenaar) zit ik met een ernstig vochtprobleem in mijn woonkamer. De aansprakelijkheid werd vastgesteld door de experten van de verzekeringen. De eigenaar wil echter de oorzaak niet aanpakken om de herstellingen uit te voeren. De verzekering zegt dat ze de eigenaar niet kunnen verplichten om de herstellingen uit te voeren, dat ik dan naar het vredegerecht moet.

Het vredegerecht zegt dat ik hiervoor als buur geen verzoekschrift kan indienen omdat ikzelf geen huurcontract heb en dit geen huurgeschil betreft. Ik moet een dagvaarding via een deurwaarder laten betekenen.

Klopt dit?
Zijn er deurwaarders regio Sint-Niklaas die expertise hebben in geschillen tussen verzekeringen, eigenaars en huurders?
Is een eerste advies bij een deurwaarder gratis?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 22-04-2015 09:27:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Een gerechtsdeurwaarder kan je specifiek opzoeken via volgende link:

http://www.gerechtsdeurwaarders.be/index.php/nl/zoeken-gerechtsdeurwaarder-nl

U moet zich echter wel realiseren dat een gerechtsdeurwaarder in principe niet zelf jouw dagvaarding zal opstellen wat de inhoud betreft. Ofwel doe je beroep op een raadsman ofwel maak je zelf een ontwerp van dagvaarding over.

De gerechtsdeurwaarder zal dit ontwerp in een authentieke akte opnemen en geldig betekenen aan jouw buur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CycloLawyer



Geregistreerd op: 22 Dec 2016
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 22-12-2016 13:22:07    Onderwerp: Ontwerp van dagvaarding, hoe maak ik een? Reageren met citaat

Hey,

Ik begin een aannemer zelf te dagvaarden, ik heb al een deurwaarder gecontacteerd, hij zei dat ik moet een "Ontwerp van dagvaarding" maken.
Is er ergens een model online of weet iemand wat juist moet op deze papier zijn?

Ik heb al een ingebrekestelling plus een document met vraag tot verzoening gemaakt in het verleden voor deze zaak, daar zijn er alle gegevens over de situatie, kan ik die gebruiken?

Bedankt voor jullie hulp,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 09:54:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is aangewezen om hiervoor beroep te doen op een raadsman.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Dagvaarding algemeen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum