gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Tegenhouden inbeslagname

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dolfke

BerichtGeplaatst: 14-06-2011 23:51:21    Onderwerp: Tegenhouden inbeslagname Reageren met citaat

hoi allemaal ,

Ik zit momenteel in een vrij lastige situatie.
Mijn ex is mij al sinds mijn vertrek mij het leven zo zuur als mogelijk aan het maken en het houdt maar niet op.
Het is mijn ex gelukt(door brainwashen) mijn kind van mij weg te houden en als ze kontakt wilde mocht het niet.

Ik betaal reeds al die tijd braaf mijn alimentatie.
Nu op een zekere dag besluit mijn kind om daar weg te lopen en om bij mij te komen wonen.Ik start de procedure op om alles te laten veranderen en dat ik alimentatie krijg.
Mijn ex doet weer moeilijk en de zitting wordt maar steeds uitgesteld.
Na 8 a 9 maanden gaat mijn kind lopen van bij mij en gaat terug naar mijn ex.

Nu voor deze acht maanden was er met de advocaten overeengekomen dat ik natuurlijk geen alimentatie meer aan mijn ex betaal omdat mijn kind bij mij woont.

Via de rechtzitting is het de bedoeling dat mijn ex mij alimentatie betaald voor deze maanden en het kindergeld van die maanden naar mij doorstort.

Nu kreeg ik ineens een deurwaarder aan de deur die mijn meubels is komen opschrijven omdat ik achter sta met de alimentatie (wat gaat over die 8 , 9 maanden dat mijn kind bij mij was.)
Mijn ex heeft toch totaal geen recht op dit geld.
Mijn ex moet mij geld.
Maar zolang de zitting niet is doorgegaan heb ik geen vonnis.
En kan ik niks doen.

Hoe kan ik dit tegenhouden ??
Alle hulp is meer dan welkom.

Bedankt mvg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw

BerichtGeplaatst: 15-06-2011 19:42:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt het beslag aanvechten via een procedure in te leiden voor de beslagrechter.

De beslagrechter doet uitspraak over alle vorderingen betreffende de middelen tot tenuitvoerlegging en bezwaren tegen deze tenuitvoerlegging (hier door beslag op roerend goed).

Het beslag werd gelegd voor alimentatiegeld voor een periode waarvoor (volgens jouw) geen alimentatie verschuldigd was (omdat het kind bij jouw verbleef).

Derhalve is de oorzaak van het beslag ongegrond en kun je het beslag zelf aanvechten.
Hiervoor moet je uiteraard kunnen bewijzen dat er een akkoord was tussen partijen dat er voor die periode geen onderhoudsgeld verschuldigd was (eventueel briefwisseling tussen de advocaten ?).

Best dus je advocaat aanspreken om dergelijke procedure in te leiden.
Als je dit van plan ben, moet die procedure uiteraard ingeleid worden voor de datum dat de gerechtsdeurwaarder eventueel oplaadt.
Terug naar boven
Dolfke

BerichtGeplaatst: 17-06-2011 02:15:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo weim ,

Bedankt voor de reactie .

Ben naar de advocaat geweest en deze vertelde mij dat dit enkel tegengehouden kon worden met een vonnis van de rechter.

De tegenpartij heeft dit echter (weer al eens) zeer handig gespeeld en het nog maar eens laten uitstellen waardoor er geen uitspraak is geweest dat ik kon voorleggen.
Hierdoor heb ik niks in handen voor de beslagrechter.

Op de koop toe krijg ik er nog eens een som van 300euro bij als bijzondere kosten die mijn ex ook naar de deurwaarder heeft gestuurd.

Dit bedrag diente ik eveneens te betalen anders werden de meubels toch nog opgeladen.

Die bijzondere kosten moeten die dat niet eerst naar mij of naar mijn advocaat sturen?
Weet nog niet eens of die bijzondere kosten wel geldig zijn maar ik kon wel al betalen.

Dit was niet de eerste keer dat er zomaar ineens een deurwaarder aan de deur stond voor bijzondere kosten.
Laatst was dit voor :

een schaar
een driehoekslat
doktersbriefjes
vervalst prijsofferte van beugel
tetra brikjes
Verf voor school
Bril
......enz

voor meer dan 1000 euro.

waren er maar een paar bij waar ik wel voor moest betalen.

Ik begrijp niet hoe dit allemaal hier zomaar kan , en je kan dit dus blijkbaar totaal niet tegenhouden !!

Zeer frusterend mensen . Ik loop overal tegen de muur.

Groetjes
Terug naar boven
Dolfke

BerichtGeplaatst: 20-06-2011 23:12:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Forumleden ,

Nu zakt mijn broek helemaal af.
Vrijdag had ik in mijn brievenbus de papieren liggen van de bijzondere extra kosten die betaald dienden te worden.(om opladen van meubels te voorkomen)

Bij wonder zit er geen enkel factuur tussen, enkel 3 informatieve brieven dat er in de maanden jullie en augustus terug gelijk de jaren ervoor een jeugdkamp plaats vindt en dat de prijzen ongewijzigd zijn gebleven.

Mijn ex zijn advocaat heeft deze prijzen opgeteld , gedeelt door 2 en zo komen we aan die 300euro extra kost.

Er is geen bewijs dat de kinderen ingeschreven zijn , geen betalings bewijs , NIKS .

Op welke argumenten heeft de deurwaarder zich hier gebaseerd ?

Begrijp nog steeds niet hoe dit kan.

Groetjes.
Terug naar boven
Aiko
lid forumteam - kandidaat gdw

BerichtGeplaatst: 21-06-2011 20:11:48    Onderwerp: Reageren met citaat

De gerechtsdeurwaarder zelf hoeft geen argumenten aan te dragen om een invordering te doen.
De tegenpartij welke over een uitvoerbare titel beschikt (in jouw geval zal dat een vonnis zijn naar ik veronderstel) kan opdracht geven aan een gerechtsdeurwaarder om over te gaan tot invordering van de in het vonnis vermelde bedragen. De gerechtsdeurwaarder kan deze opdracht zelf niet weigeren (de zogenaamde ministerieplicht).

Ik veronderstel dat in het vonnis is voorzien dat je ook een aantal extra kosten moet betalen.
Als de gerechtsdeurwaarder opdracht krijgt om deze extra kosten in te vorderen doet hij dat op basis van een afrekening welke hij krijgt van de advocaat van de tegenpartij. Het is de verantwoordelijkheid van de advocaat dat deze afrekening correct is en dat eventuele bewijzen hiervoor aan de tegenpartij worden voorgelegd.

Vraag aan je advocaat om contact op te nemen met de advocaat van tegenpartij om eventuele betalingsbewijzen voor te leggen. Dat kan via eenvoudige brief. Desnoods neem je zelf contact op met de advocaat van de tegenpartij.
Misschien heeft je advocaat hieromtrent reeds enige bewijzen gekregen van de tegenpartij ?

Als blijkt dat tegenpartij geen effectieve bewijzen van de kosten kan voorleggen, dan kun je hier uiteraard verzet tegen aantekenen via de beslagrechter (terug een werkje voor je advocaat).
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: