gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Oplading goederen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stefanie76



Geregistreerd op: 09 Dec 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 09-12-2015 13:04:24    Onderwerp: Oplading goederen Reageren met citaat

Hallo,

Ik ga niet teveel uitbreiden over hoe ik in deze situatie ben verzeild geraakt, maar laat ons zeggen dat mijn schuld niet komt door luxe die ik me niet kon veroorloven.
Momenteel zit ik even zonder enig inkomen, waardoor ik 2 mnd geen afbetaling kon doen bij de deurwaarder, resultaat is aanplakking, verkoop overmorgen. Ik heb echt niet het geld om een afbetaling te doen, zelfs geen €20, tenzij ik stop met eten. Volgende maand begin ik op een nieuw werk, en heb de deurwaarder uitstel gevraagd, heb zelfs de schuldeiser ook gemaild, maar ik krijg geen antwoord, na verschillende mails, blijft het antwoord uit. Ik vermoed dus dat zij morgen komen opladen, MAAR mijn vraag is, ik heb alles basic staan, goedkoopste meubels, en versleten. Ik vermoed dat de volledige verkoopbare waarde €400 bedraagt, of max €500 voor alles;
Hoe groot is dan de kans dat dit opgeladen word? Want de kosten voor oplading, zijn dan toch ook voor mij? De te betalen schuld bedraagt nu €400.
Verder ook de vraag hoe een oplading in z'n werk ga, moet ik op voorhand de kasten uitladen? en is er altijd politie bij? Ik woon nl in een straat waar iedereen mekaar kent, en de schaamte is nu al enorm na hun vorige inval. Embarassed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 09-12-2015 14:18:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is aan te raden om je te begeven naar het kantoor van de gerechtsdeurwaarder.

Indien je nu niets kan betalen, maar wel volgende maand, dan kan je bv. nu een vrijwillige afstand ondertekenen (bv. 100,00 EUR/mnd) en deze onmiddellijk overmaken aan de gerechtsdeurwaarder, met de vraag om de verkoop te schorsen.

Door dit document ingevuld te overhandigen aan de gerechtsdeurwaarder, heeft deze laatste de zekerheid dat er naar de toekomst toe maandelijks gelden zullen worden afgehouden van bv. jouw loon, leefloon, mutualiteit, werkloosheidsuitkering, ocmw geld, ... .

Onderstaande tekst kan je bijgevolg invullen:

Ondergetekende

Naam : ***

Straat en huisnummer : ***

Woonplaats : ***

Geboortedatum : ***

geeft hierbij onherroepelijke machtiging aan elke derde-schuldenaar om, op voorlegging van huidig document, maandelijks een bedrag van *** euro rechtstreeks te laten overschrijven op rekening BE** ***-*******-** van gerechtsdeurwaarder *** te ***ter vereffening van het dossier op naam van : ***

Huidige derde-schuldenaar : ***

Plaats en datum : *** ***

Gelezen en goedgekeurd : ***

Handtekening : ***
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
stefanie76



Geregistreerd op: 09 Dec 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 10-12-2015 07:55:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier wil hij niet met akkoord gaan... Sad
Ik verwacht de dus ieder moment... Hoeveel kans bestaat er dat ze toch niet komen, gelet op wat ik vermelde in mijn eerste post?
En de verkoop is morgen voorzien, hoe laat laden ze normaal op dan? Mogen ze ook de ingemaakte kasten openen, en naar garage/tuinhuis gaan, terwijl er op papier niks van beslag hierop is gelegd?
Wat gebeurd er als ik ni thuis ben? Als ik bvb net mijn kind van school ophaal om half 4?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 10-12-2015 08:39:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Enkel de goederen die in beslag genomen zijn kunnen opgeladen worden.
Als je niet thuis zou zijn wordt er beroep gedaan op slotenmaker en politie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum