gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Procedure beslag roerende goederen - onaangekondigd bezoek

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pietervl



Geregistreerd op: 21 Okt 2015
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 21-10-2015 15:52:27    Onderwerp: Procedure beslag roerende goederen - onaangekondigd bezoek Reageren met citaat

Beste,

Ik kreeg deze ochtend de gerechtsdeurwaarder over de vloer omdat mijn huisgenoot (een goede vriend) zijn persoonlijke schuld niet had betaald. De deurwaarder was vergezeld van een politieagent.

In een brief van vorige week vanwege de gerechtsdeurwaarder stond dat goederen in beslag genomen op 21/10/2013 'openbaar zouden worden verkocht' en zoverder. Gewoon een typfout, maar ik was dus zeker niet op de hoogte van het bezoek van de deurwaarder.

Nadat hij toegang had verkregen door de politie (ik was thuis) kreeg ik niets te horen omtrent een mogelijke reden van dit bezoek behalve een arrogant "dan moet ge maar niet gaan samenwonen met iemand die schulden heeft" en begon die man willekeurig zaken op te schrijven die tot mijn privé-eigendom behoren. Toen ik hem hierop attent maakte antwoordde hij dat ik maar mijn advocaat moest laten protesteren dan.

Zijn er bij dit bezoek procedurefouten gebeurd van hun kant en hoe kan ik hiertegen protesteren? Want ik wil het hier niet bij laten.

Bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 22-10-2015 21:13:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang uw vriend op uw adres gedomicilieerd staat bestaat de mogelijkheid dat de gerechtsdeurwaarder voor zijn schulden beslag komt leggen op de inboedel van jullie woning (cf. art. 2279 B.W.).

Gebeurt dit dan kan u een dagvaarding in revindicatie inleiden voor de beslagrechter waarbij u zal dienen te bewijzen dat de goederen aan u toebehoren en niet aan uw vriend (verdere info : http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/file/revindicatie.html).

Iedereen zingt zoals hij gebekt is, doch dit heeft niets te maken met procedurefouten. De gerechtsdeurwaarder heeft zijn werk gedaan. Indien een derde stelt eigenaar te zijn van bepaalde goederen, mag de gerechtsdeurwaarder deze toch in beslag nemen, nu hij geen rechter is over het eigendomsrecht. De gerechtsdeurwaarder heeft daarenboven geen voorlichtingsrol ten aanzien van de derde die hij aantreft bij het beslag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum