gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Info betreffende ophaling in beslag genomen goederen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Oiznaf1968



Geregistreerd op: 08 Jul 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 08-07-2015 20:41:54    Onderwerp: Info betreffende ophaling in beslag genomen goederen Reageren met citaat

Vorige week kreeg ik een geel A4 blad met vermelding openbare verkoping terwijl ik dezelfde week een betaling deed van 300€ in deze zaak
Nu belde ik vandaag met deurwaarder en
Die zei dat de opdrachtgever niet akkoord gaat met dit bedrag ter afkorting totaal factuur !
Kan dit ? Moet ik nu vrezen dat ze mijn meubeltjes en tv komen ophalen of is dit ao zolang je maar iets betaald ze dit
Niet kunnen doen , een auto heb ik
Niet enkel mijn fiets en mijn zoon zijn
Fiets . Graag ASAP iemand die
Me kan helpen met raad aub
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 08-07-2015 20:50:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Een schuldeiser kan nooit verplicht worden om een gedeeltelijke betaling te aanvaarden (art. 1244, eerste lid B.W.).

De tenuitvoerlegging kan aldus perfect worden verdergezet bij een gedeeltelijke betaling zonder akkoord van de schuldeiser.

Het komt er nu op aan om de gerechtsdeurwaarder (en diens opdrachtgever) te overtuigen om toch akkoord te gaan met een door jou geformuleerd voorstel.
Dit kan je bv. doen door momenteel een vrijwillige afstand te ondertekenen (bv. 100,00 EUR/mnd) en deze NU reeds over te maken aan de gerechtsdeurwaarder.

Zie document te downloaden via volgende link:

http://www.gerechtsdeurwaarders.be/sites/default/files/file/20090215%20Fml%20Afstand-Overdracht.doc

Door dit document ingevuld te overhandigen aan de gerechtsdeurwaarder, heeft deze laatste de zekerheid dat er naar de toekomst toe maandelijks gelden zullen worden afgehouden van bv. jouw loon, leefloon, mutualiteit, werkloosheidsuitkering, ocmw geld, ... .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 08-07-2015 20:55:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij nazicht is bovenstaande link niet meer actief, gelet op de nieuwe site van de nationale kamer van gerechtsdeurwaarders.

Onderstaande tekst kan je bijgevolg invullen:

Ondergetekende

Naam : ***

Straat en huisnummer : ***

Woonplaats : ***

Geboortedatum : ***

geeft hierbij onherroepelijke machtiging aan elke derde-schuldenaar om, op voorlegging van huidig document, maandelijks een bedrag van *** euro rechtstreeks te laten overschrijven op rekening BE** ***-*******-** van gerechtsdeurwaarder *** te ***ter vereffening van het dossier op naam van : ***

Huidige derde-schuldenaar : ***

Plaats en datum : *** ***

Gelezen en goedgekeurd : ***

Handtekening : ***
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Oiznaf1968



Geregistreerd op: 08 Jul 2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 08-07-2015 20:58:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is nu net het probleem ik vroeg een betaling van 300€ en werd me resoluut geweigerd !
Zonder enige uitleg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 17-07-2015 12:19:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is aan te raden om uw vraagstelling anders te formuleren en uw schuldeisers alsnog te overtuigen van uw afbetaalplan, al dan niet in combinatie met een vrijwillige afstand.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum