gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

OMZETTING BEWAREND NAAR UITVOERBAAR BESLAG

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MALTESERTJE



Geregistreerd op: 20 Okt 2014
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 26-04-2015 01:15:44    Onderwerp: OMZETTING BEWAREND NAAR UITVOERBAAR BESLAG Reageren met citaat

BIJ DE NOTARIS ONDERTEKENDE IK EEN AKTE VAN VERDELING VOOR DE ERFENIS VAN MIJN VADER IN DECEMBER 2014
IN DEZE AKTE STAAT DAT IK EEN SCHULD ERKEN TOV VAN DE ANDERE ERFGENAAM EN IK BEREID BEN DE WONING TE VERKOPEN TENEINDE DE TEGENPARTIJ TE VERGOEDEN WAARMEE TEGENPARTIJ INSTEMT BIJ NOTARIELE AKTE MITS BETALING VAN DE GERECHTERLIJKE INTRESTEN
TEGENPARTIJ LAAT BEWAREND BESLAG LEGGEN OP HET ONROERENDE GOED
OP 4 MAART 2015
OP 9 APRIL 2015 ONTVANG IK EEN NIEUW DEURWAARDERSEXPLOOT WAARIN MEN MELDT DAY HET BEWAREND BESLAG OMGEZET WORDT IN UITVOEREND BESLAG
HEB IK NOG VERWEERMIDDELEN OM EEN GEDWONGEN VERKOOP TEGEN TE GAAN DAAR TEGENPARTIJ AKKOORD GING MET HET FEIT DAT IK DE WONING ZELF GING VERKOPEN
ER LIJKT MIJ OOK GEEN REDEN VAN HOOGDRINGENDHEID GEZIEN HET BEWAREND BESLAG
BOVENDIEN IS ER OOK EEN ONTEIGENINGSPROCEDURE LOPENDE VOOR DE AANLEG VAN DE N60

GRAAG UW VISIE EN WAT KAN IK NOG DOEN?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 27-04-2015 12:41:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Op basis van welke uitvoerbare titel werd het bewarend onroerend beslag omgezet in een uitvoerend ? Krachtens een notariële akte of krachtens een vonnis waarin de schuld waarvan sprake is opgenomen.

In het eerste geval kan aan de beslagrechter nog een uitstel van betaling worden gevraagd. Wel rekening houden met art. 1334 Ger. W.
"Wanneer de tenuitvoerlegging of het beslag plaatshebben krachtens een andere authentieke akte dan een vonnis, moet de aanvraag tot het verkrijgen van uitstel bedoeld in artikel 1244 van het Burgerlijk Wetboek, op straffe van verval gedaan worden binnen vijftien dagen te rekenen van het bevel of, indien er geen reden tot bevel was, van de betekening van de eerste akte van beslag aan de schuldenaar."

Tegen het beslag kan je daarnaast steeds in verzet komen voor de beslagrechter (art. 1395 Ger. W.). Dit verzet is gebaseerd op ofwel fouten in de rechtspleging of op de uitvoerbare titel zelf. Dit verzet heeft geen schorsende werking.

A.d.h.v. de voorliggende info kan de actualiteit van de titel in vraag gesteld worden. Indien er een executieafspraak bestaat en wanneer de debiteur zich hier stip aan houdt, dan mag de schuldeiser (behoudens hij zich dit recht uitdrukkelijk heeft voorbehouden) niet zonder aanwijsbare reden de tenuitvoerlegging verderzetten.

Het is aan te raden om hieromtrent extra advies in te winnen bij een raadsman, die het volledige dossier kan ter hand nemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum