gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

verkoop vanuit een veilingzaal

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Riana



Geregistreerd op: 06 Feb 2015
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-02-2015 21:55:26    Onderwerp: verkoop vanuit een veilingzaal Reageren met citaat

ik ben een kandidaat-gerechtsdeurwaarder uit Nederland. Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie. Hierin ben ik op zoek naar antwoorden op de vraag;
In hoeverre biedt de Belgische wijze van beslag op en de executoriale verkoop van roerende zaken aanknopingspunten om in Nederland tot een effectievere verkoop te komen?
Ik kan helaas vrij weinig vinden over de verkoop vanuit een veilingzaal. In Nederland worden roerende zaken bij de schuldenaar thuis verkocht. Ik heb gelezen dat dit in België vanuit een veilingzaal gebeurd. Ik zou graag willen weten van wie het gebouw is waarin de veilingzaal gelegen is, wie de verkoop verzorgt, wanneer en door wie de beslagen goederen bij de schuldenaar opgehaald worden, hoe het met het financiële plaatje van zo'n veilingzaal zit, hoeveel procent van de beslagen tot een daadwerkelijke verkoop leidt, wat de gemiddelde opbrengsten zijn etc.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 11-02-2015 19:19:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zie volgende link voor meer informatie:

http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/file/openbare_en_gerechtelijke_verkopen.html

In het algemeen wordt er aangenomen dat de inbeslaggenomen goederen niet mogen weggehaald worden vóór een met het oog op de praktische afwikkeling van de uitstalling en de verkoop nuttig tijdstip. In de praktijk wordt er twee dagen of daags voor de verkoop opgeladen.

In de praktijk zal het verkooppercentage niet veel hoger zijn dan 2 à 3% van alle beslagen.

De kosten van de veilingzaal worden aangerekend op het beslag door toepassing van zegels. Deze zegels moeten immers gekleefd worden op elk PV van uitvoerend beslag met verkoop in de veilingzaal en op elk exploot van gemeengemaakt beslag met zelfde verkoopplaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum