gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Toch ophaling wanneer waarde te laag is? dringend!

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sterretje76



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28-11-2014 08:24:06    Onderwerp: Toch ophaling wanneer waarde te laag is? dringend! Reageren met citaat

Ik ben de laatste jaren door ziekte en verlies van job zwaar in de financiele problemen gekomen. Schuldenberg van ziekenhuisonkosten zijn torenhoog, en bijna weekelijks staat er een deurwaarder.
Ik woon in bij een vriendin, zit zonder inkomen, en heb hier enkele basic spullen staan. Deurwaarder is geweest voor een schuld van €2,500. Hij heeft mn versleten zeteltje genoteerd, mn laptop, kleine lcd tv, mn stereo, 2 goedkope (Ikea) bijzettafels en een klein, goedkoop dressoirkastje dat, wanneer het opgepakt wordt, uitmekaar zal vallen, koffiezet en broodrooster. De rest is ingebouwd. De deurwaarder vroeg of ik écht niks anders van waarde had (auto enz) maar dat is niet het geval. Ik leidt daar dus uit af dat dit bijna niet de moeite is. Hij eist nu €600 om de verkoop van volgende week te stoppen, maar dat bedrag heb ik helemaal niet. Ik heb €50 op zak om van te leven. Nu is mijn vraag, wat kan ik doen? Hij weet dat ik geen inkomen of niks anders heb, en dat ik nog deurwaarders heb. Zou hij effectief overgaan tot verkoop?
Hij schreef wel op het beslag, nadat hij niks anders van waarde zag, bestek enz. Mag hij dit meenemen?

De sociale schaamte is zo groot, durf me nog amper buiten te vertonen,
laat staan bij effectieve oplading...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 28-11-2014 09:30:02    Onderwerp: Reageren met citaat

1.
Als de opdrachtgever van de gerechtsdeurwaarder zegt dat er moet worden verkocht, dan zal de gerechtsdeurwaarder effectief komen opladen.

Het komt er nu op aan om de gerechtsdeurwaarder (en diens opdrachtgever) te overtuigen om toch akkoord te gaan met een door jou geformuleerd voorstel.
Dit kan je bv. doen door momenteel een vrijwillige afstand te ondertekenen (bv. 100,00 EUR/mnd) en deze NU reeds over te maken aan de gerechtsdeurwaarder.

Zie document te downloaden via volgende link:

http://www.gerechtsdeurwaarders.be/sites/default/files/file/20090215%20Fml%20Afstand-Overdracht.doc

Door dit document ingevuld te overhandigen aan de gerechtsdeurwaarder, heeft deze laatste de zekerheid dat er naar de toekomst toe maandelijks gelden zullen worden afgehouden van bv. jouw loon, leefloon, mutualiteit, werkloosheidsuitkering, ocmw geld, ... .

2.
Het is de gerechtsdeurwaarder verboden om beslag te leggen op o.m. het vaatwerk en het huishoudgerei dat volstrekt noodzakelijk is voor het gezin (cf. art. 1408 Ger. W.).

Indien dit toch gebeurde had jij je opmerkingen hieromtrent aan de gerechtsdeurwaarder moeten meedelen, hetzij op het tijdstip van het beslag, hetzij binnen vijf dagen na de betekening van de eerste akte van beslag. Ik vermoed dat deze termijn reeds vervallen is, waardoor hieraan niets meer kan worden gedaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sterretje76



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28-11-2014 10:23:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is pas door wat opzoekwerk dat ik dit te weten ben gekomen.
Als het verboden is, waarom noteert hij dit dan?
Bestek enz ligt trouwens in de keukenkasten, en hij heeft de keukenkasten
niet opengetrokken, dus kan ook niet weten wat er zich in bevind.

Ik heb zowel de opdrachtgever, als de deurwaarder gemaild met het voorstel dit formulier in te vullen, en vermeld dat ik een afspraak heb
om een schuldbemiddeling in gang te zetten, maar tot hiertoe nog geen antwoordt...

Ik heb her en der gelezen, dat een deurwaarder dikwijls niet opdaagt op de dag van ophaling indien de waarde te laag is, maar je financiele toestand opvolgt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sterretje76



Geregistreerd op: 11 Dec 2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28-11-2014 10:23:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is pas door wat opzoekwerk dat ik dit te weten ben gekomen.
Als het verboden is, waarom noteert hij dit dan?
Bestek enz ligt trouwens in de keukenkasten, en hij heeft de keukenkasten
niet opengetrokken, dus kan ook niet weten wat er zich in bevind.

Ik heb zowel de opdrachtgever, als de deurwaarder gemaild met het voorstel dit formulier in te vullen, en vermeld dat ik een afspraak heb
om een schuldbemiddeling in gang te zetten, maar tot hiertoe nog geen antwoordt...

Ik heb her en der gelezen, dat een deurwaarder dikwijls niet opdaagt op de dag van ophaling indien de waarde te laag is, maar je financiele toestand opvolgt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum