gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Inbeslagname wagen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VX346



Geregistreerd op: 24 Jun 2014
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 24-06-2014 03:50:48    Onderwerp: Inbeslagname wagen Reageren met citaat

Goede morgen,


Gisteren is mijn wagen opgeschreven, dit voor een openstaande belastingschuld. Niet tegenstaande dat er door de Belastingontvanger een akkoord is gegeven voor een afbetaling op 6 maanden, is er dan toch beslag gelegd.

Nu, de schuld was 1896€, intussen door de de extra kosten is dit rond de 2400€. De wagen zelf gaat rond de 25-30000€ op de 2de handsmarkt, maar ik veronderstel dat dit bij een verkoop via deurwaarder heel wat minder zal zijn.

Dus, waarom neemt deze die wagen in beslag? Ik heb de situatie uitgelegd, de problemen zijn van tijdelijke aard. Indien de wagen verkocht wordt, dan zal dit ten eerste aan een sterk ondergewaardeerde prijs zijn en ben ik deze dan ook kwijt. Als de hoogste prijs geboden bvb 5000€ is ... Dan is die schuld effen maar ben ik uiteindelijk ferm de pineut.

Die deurwaarder was welkom binnen om daar iets op te schrijven welke ook de schulden konden vereffenen, zoals ik zei, betalen zal ik doen, de problemen zijn zeer tijdelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 30-06-2014 17:39:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij eerste lezing van het bovenstaande kan er geconcludeerd worden dat er geen beslag kon worden gelegd.

Ingevolge de tussen partijen afgesproken regeling kan de uitvoering niet meer worden vervolgd zolang de debiteur zich stipt aan de afspraken houdt (afbetalingen gespreid over 6 maanden).

Een executie in weerwil van dergelijke afspraken kan aanleiding geven tot schadevergoeding wegens misbruik van executierecht.

Dit alles in de veronderstelling dat jij de afbetalingsregeling "stipt" had nagekomen. In negatief geval kan de gerechtsdeurwaarder beslag leggen en heeft hij hier de grootste vrijheid in (m.u.v. de niet voor beslagvatbare goederen - cf. art. 1408 Ger. W.). Als de gerechtsdeurwaarder verkiest om enkel beslag te leggen op jouw wagen, dan kan hier niets tegen ondernomen worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 03-07-2014 07:52:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Aangaande de vrije keuze van de beslaglegger, wordt in de rechtspraak het volgende aanvaard:

Het is toegelaten voor de beslaglegger om dat goed in beslag te nemen dat het best beantwoordt aan het doel van het beslag: betaling van het verschuldigde.

De schuldeiser is m.a.w. vrij om die goederen te kiezen die in uitvoerend beslag verkocht zullen worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum