|
gerechtsdeurwaardersforum vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tim078
|
Geplaatst: 29-05-2018 08:53:35 Onderwerp: Handelszaak |
|
|
Ik ga binnenkort starten met een koffiebar. Ik huur hiervoor de benedenverdieping van een handelspand volgens handelshuur.
De bovenverdieping wordt ook verhuurd en de huurder heeft hetzelfde domicilie als ik. De verhuurder wil de woning ook niet opsplitsen, zo is er bijvoorbeeld maar 1 aansluiting en rekening voor telefoon, elektriciteit, internet, water, ....
Ik moet dat onderling regelen met de huurders.
Daar maak ik me nu nog niet zo'n zorgen in, maar wat gebeurt er indien die huurder schulden maakt en een deurwaarder langskomt? Of andersom: wat als ik failliet ga? |
|
Terug naar boven |
|
|
Toon beheerder-moderator
|
Geplaatst: 22-11-2018 10:39:43 Onderwerp: |
|
|
Een schuldeiser kan zich beroepen op art. 2279 BW, nl. alles wat een een debiteur bezit, wordt vermoed zijn eigendom te zijn. Dat in de woning (op hetzelfde adres) ook nog andere personen wonen, doe daarbij niet ter zake. Alles wat zich ter plaatse bevindt, valt onder het voormelde vermoeden. Bijgevolg kan er voor elke inwoner op ditzelfde adres vermoed worden dat zij eigenaar zijn van alle aanwezige goederen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!