gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een straatje zonder einde...

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Buddha

BerichtGeplaatst: 14-04-2011 17:41:52    Onderwerp: Een straatje zonder einde... Reageren met citaat

3j Geleden had ik men leven op een goed spoor, een beginnende zaak die vlot begon te lopen... Maar van vandaag op morgen zette mijn partner mij en men kids aan de deur. Weg zaak, weg alles! Tegen dat doordrong wat me allemaal overkwam stond de ene deurwaarder na de andere aan de deur. Ik kreeg afbetalingsplannen en stilaan is het einde van de miserie in zicht. Maar er is 1 deurwaarder waar ik 3 afbetalingsplannen mee had en die gaat keer op keer hetzelfde te werk. Ik ben nu mijn laatste afbetalingsplan bij hem aan het aflossen, maar weer is het zo dat hij net op het einde terug afkomt voor de rest van het bedrag ineens te betalen. En dus komen er wéér die extra kosten bij van "nieuwe verkoopdag" "opmaken publiciteit" " pv van aanplakking" = +229€! Dan ook nog daags nadien + 15€ voor de aanmaningsbrief. Dat is nu met iedere zaak dat hij dat in het begin+ halverwege en op het einde doet! M.a.g dat het beginsaldo 1450€ was en nu na 2j nog steeds 1204€ is! Kan dat zomaar allemaal? In November heb ik 500€ betaald maar sinds toen is er alweer in de 300€ aan kosten bijgekomen. Met andere deurwaarders heb ik dit niet voor. Ik zie het soms echt niet meer zitten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw

BerichtGeplaatst: 24-04-2011 14:33:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Op dit forum kan uiteraard geen uitspraak worden gedaan over specifieke situaties en/of gerechtsdeurwaarders, maar mijn algemene indruk uit de praktijk is toch dat wanneer je een afbetalingsplan afspreekt met een gerechtsdeurwaarder én wanneer je dit ook stipt naleeft, de gerechtsdeurwaarder geen verdere kosten (van betekening nieuwe verkoopdag, aanplakking of aanmaning) maakt.

Natuurlijk dient een bekomen afbetalingsplan strikt worden nageleefd. Als de afspraak is dat je betaalt vóór de 15de van de maand en je betaalt per overschrijving op de 14de van de maand, dan zal het geld uiteraard niet op tijd op de rekening van de gerechtsdeurwaarder aankomen. Dit houdt in dat je afbetalingsplan niet is nageleefd (een tijdslimiet is een tijdslimiet) en bijgevolg vervalt je bekomen afbetalingsplan volledig (ook voor de toekomst) én kan het volledige bedrag worden opgeëist (met inderdaad extra kosten tot gevolg welke er vaak toe leiden dat je (lees : het af te korten bedrag) ter plaatse blijft trappelen.)

Als je de mening toegedaan bent dat je het afbetalingsplan wel degelijk stipt hebt nageleefd (juiste bedrag op het juiste moment bij de gerechtsdeurwaarder toegekomen), dan raad ik je aan desbetreffende gerechtsdeurwaarder te verzoeken om het afbetalingsplan op papier te zetten, zodat er geen discussie mogelijk kan zijn betreffende datums en bedragen.

Als hij dan later, spijts het door jouw nageleefde afbetalingsplan, toch verdere kosten maakt (welke aldus niet door jouw zijn uitgelokt, aangezien je op tijd hebt betaald én het juiste bedrag hebt betaald), dan kan je alsnog klacht neerleggen tegen desbetreffende deurwaarder (mocht deze laatste niet bereid zijn dergelijke kosten te laten vallen)
Terug naar boven
marleendevlieger

BerichtGeplaatst: 31-05-2011 09:36:18    Onderwerp: Re: Een straatje zonder einde... Reageren met citaat

[quote="Buddha"]3j Geleden had ik men leven op een goed spoor, een beginnende zaak die vlot begon te lopen... Maar van vandaag op morgen zette mijn partner mij en men kids aan de deur. Weg zaak, weg alles! Tegen dat doordrong wat me allemaal overkwam stond de ene deurwaarder na de andere aan de deur. Ik kreeg afbetalingsplannen en stilaan is het einde van de miserie in zicht. Maar er is 1 deurwaarder waar ik 3 afbetalingsplannen mee had en die gaat keer op keer hetzelfde te werk. Ik ben nu mijn laatste afbetalingsplan bij hem aan het aflossen, maar weer is het zo dat hij net op het einde terug afkomt voor de rest van het bedrag ineens te betalen. En dus komen er wéér die extra kosten bij van "nieuwe verkoopdag" "opmaken publiciteit" " pv van aanplakking" = +229€! Dan ook nog daags nadien + 15€ voor de aanmaningsbrief. Dat is nu met iedere zaak dat hij dat in het begin+ halverwege en op het einde doet! M.a.g dat het beginsaldo 1450€ was en nu na 2j nog steeds 1204€ is! Kan dat zomaar allemaal? In November heb ik 500€ betaald maar sinds toen is er alweer in de 300€ aan kosten bijgekomen. Met andere deurwaarders heb ik dit niet voor. Ik zie het soms echt niet meer zitten.[/quote]
Terug naar boven
marleendevlieger

BerichtGeplaatst: 31-05-2011 09:36:34    Onderwerp: Re: Een straatje zonder einde... Reageren met citaat

[quote="Buddha"]3j Geleden had ik men leven op een goed spoor, een beginnende zaak die vlot begon te lopen... Maar van vandaag op morgen zette mijn partner mij en men kids aan de deur. Weg zaak, weg alles! Tegen dat doordrong wat me allemaal overkwam stond de ene deurwaarder na de andere aan de deur. Ik kreeg afbetalingsplannen en stilaan is het einde van de miserie in zicht. Maar er is 1 deurwaarder waar ik 3 afbetalingsplannen mee had en die gaat keer op keer hetzelfde te werk. Ik ben nu mijn laatste afbetalingsplan bij hem aan het aflossen, maar weer is het zo dat hij net op het einde terug afkomt voor de rest van het bedrag ineens te betalen. En dus komen er wéér die extra kosten bij van "nieuwe verkoopdag" "opmaken publiciteit" " pv van aanplakking" = +229€! Dan ook nog daags nadien + 15€ voor de aanmaningsbrief. Dat is nu met iedere zaak dat hij dat in het begin+ halverwege en op het einde doet! M.a.g dat het beginsaldo 1450€ was en nu na 2j nog steeds 1204€ is! Kan dat zomaar allemaal? In November heb ik 500€ betaald maar sinds toen is er alweer in de 300€ aan kosten bijgekomen. Met andere deurwaarders heb ik dit niet voor. Ik zie het soms echt niet meer zitten.[/quote]
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: