Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
drienneke
|
Geplaatst: 08-08-2012 13:38:49 Onderwerp: afbetaling na dwangbevel |
|
|
Ik heb een dwangbevel gekregen omdat ik mijn belastingen niet heb betaald. Nu moet ik binnen de 24u betalen.
Kan ik nog een afbetalingsplan aanvragen en kunnen ze dit nog weigeren?
Ik heb de centen momenteel echt niet! |
|
Terug naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Al
|
Geplaatst: 08-08-2012 18:20:16 Onderwerp: |
|
|
Je kunt nog altijd contact nemen met de gerechtsdeurwaarder (of rechtstreeks met de belastingen) om een afbetalingsplan te bekomen.
Zij kunnen dit echter weigeren, dus argumenteer heel goed de redenen waarom je een afbetalingsplan aanvraagt (bv. huidige financiële toestand) zodat zij inzien dat dit voor beide partijen de beste oplossing is. |
|
Terug naar boven |
|
Stofke
|
Geplaatst: 12-12-2012 22:12:39 Onderwerp: |
|
|
De beste oplossing is om uiteraard je belastingen te betalen. Maar het is in sommige gevallen normaal dat je niet kapitaalkrachtig genoeg bent om deze bedragen te kunnen betalen.
De mogelijkheid tot afbetaling bij een gerechtsdeurwaarder is echter mogelijk. Maar zoals hierboven al gezegd is, moet je goede argumenten kunnen aanhalen voor men een afbetalingsplan aanvaard. Een dwangbevel komt er niet zomaar. Je hebt ondertussen meermaals een aanmaning gekregen van de dienst belastingen. Er was de mogelijkheid om een afbetalingsplan bij de belastingen te verkrijgen, maar als ik mij niet vergis moet je die binnen een termijn van zes maanden vastleggen. Omdat er op deze aanmaningen blijkbaar niet gereageerd is geweest, werd jou dossier overgemaakt aan een gerechtsdeurwaarder.
Wat je in zulke gevallen best kan doen, is zo snel mogelijk contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder die het dossier in handen heeft. Samen met hem/haar kunnen dan, mits afbetaling wordt aanvaard, afspraken gemaakt worden over een afbetalingsplan. Let daarbij wel op het feit dat men bijvoorbeeld bij hoge bedragen verwacht dat de schulden op een zo kort mogelijke termijn afgelost worden. Denk maar bvb. aan een bedrag van 10.000 EUR zal men verwachten dat deze schuld op 4 maanden afgelost zal worden. |
|
Terug naar boven |
|
|